• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 26 بهمن 1396
کد مطلب : 7094
+
-

تبدیل زمین رهاشده به فضای ورزشی

شهردار منطقه10 در هفته پیش رو طرح تبدیل زمین رهاشده به محوطه ورزشی را نهایی خواهد کرد

در هفته پیش‌رو قرار است اتفاق خوبی برای شهروندان منطقه 10به‌خصوص ساکنان محدوده خیابان رنجبر بیفتد.

به گفته سهیلا صادق‌زاده، شهردار منطقه، در حاشیه خیابان رنجبر که در طرح ادامه بزرگراه یادگار امام قرار دارد، ‌زمینی رها شده که تا احداث ادامه بزرگراه، امکان تغییر در آن وجود ندارد و فعلا کودکان در ساعاتی از روز از این زمین به‌عنوان محل بازی و ورزش استفاده می‌کنند. به پیشنهاد شهردار منطقه قرار است در این زمین رهاشده فضایی برای اسکیت کودکان که ظاهرا ورزش مورد علاقه بچه‌های این محدوده است ایجاد شود. در کنارش نیز زمینی چند عملکردی برای فوتبال و دیگر ورزش‌ها مهیا خواهد شد.

آنطور که صادق‌زاده می‌گوید شهروندان منطقه 10علاقه بسیاری به ورزش دارند، این نیاز با توجه به بافت متراکم و کمبود فضای خالی در منطقه به یک نیاز اساسی تبدیل شده و شهرداری تلاش می‌کند از هر فرصتی برای ایجاد و توسعه سرانه‌های ورزشی و تفریحی استفاده کند. تبدیل چنین زمین‌های رهاشده‌ای به محوطه ورزشی اقدامی ارزشمند و مفید برای ساکنان است.

به گفته شهردار، اگر این زمین به همان صورت رهاشده باقی بماند، می‌تواند به بستری برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شود. در بخش دیگری از این زمین نیز بازار روز ایجاد خواهد شد و غرفه‌هایی برای آن طراحی می‌شود. قرار است این محوطه ورزشی به‌صورت رایگان در اختیار اهالی قرار بگیرد و فضایی شاد و مفرح برای دورهمی‌ها و ورزش آنها فراهم کند. این هفته طرح موردنظر برای این محدوده نهایی خواهد شد. البته صادق‌زاده این را هم گفت که این کاربری جدید موقت است و تا احداث امتداد بزرگراه فعالیت خواهد کرد و بعد از آن در مورد این زمین حاشیه‌ای تصمیم‌گیری خواهد شد.

برنامه دیگری که شهرداری منطقه از آن خبر داد بازدید از یکی از محله‌های منطقه در هفته پیش‌رو است. در این بازدید تمامی معاونان منطقه، دبیر شورایاری و مدیر محله، صادق‌زاده را همراهی خواهند کرد. بررسی مشکلات و نیازهای محله، دیدار با شهروندان و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتن و دستور پیگیری به معاونان مربوطه از برنامه‌های این بازدید است. جز اینها شهردار منطقه در این هفته جلسه‌ای با معاونان خود خواهد داشت تا میزان پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا را بررسی کنند. در جلسه میان شهردار و معاونانش برای سرعت بخشیدن به پروژه‌هایی که قرار است تا پایان سال نهایی شوند تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید