• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70904
+
-

وعده معاون گردشگری برای افزایش‌آمار گردشگر ورودی

گردشگری
وعده معاون گردشگری برای افزایش‌آمار گردشگر ورودی

بیش از 3میلیون گردشگر خارجی در 3‌ماهه نخست امسال وارد کشور شده‌اند و آنطور که معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی اعلام کرده است، مقایسه ورود این تعداد گردشگر به کشور با سال قبل، بیانگر رشد ۴۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور است.
ولی تیموری با اعلام این خبر در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه خبر گفت: سال ۹۷ با ورود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور به پایان رسید که در مقایسه با سال ۹۶، رشد ۵۲ درصدی داشته است.
او گفته است: با لغو روادید ایران با کشورهای دیگر، ورود گردشگر به کشور افزایش یافته است.
تیموری همچنین به موضوع لغو روادید با کشور چین و هدف‌گذاری ایران برای جذب ۲ میلیون گردشگر چینی به کشور پرداخت و گفت: سال گذشته ۵۲ هزار گردشگر چینی وارد کشور شدند که در مقابل تعداد گردشگران خروجی چین، عدد ناچیزی است.
وی افزود: چین در این مدت ۱۲۹ میلیون گردشگر خروجی داشته و پیش‌بینی می‌شود که امسال این عدد به ۱۵۹ میلیون نفر برسد و از این‌رو تلاش می‌کنیم تا تعداد گردشگران چینی به کشور افزایش یابد.
معاون گردشگری با اعلام اینکه در حوزه گردشگری موضوعی با عنوان بازارهای هدف داریم که شناسایی بازارهای هدف براساس مطالعات بازار و شاخص‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: درخصوص چین ۶۵ شاخص بررسی شد و کشور چین یکی از هدف بازارهای گردشگری ما قرار گرفته است. برنامه عملیاتی را برای این کشور آغاز کرده‌ایم که یکی از آنها لغو روادید است.
معاون گردشگری، جذب 2میلیون گردشگر چینی را در سال دور از ذهن ندانست و گفت: اطمینان داریم که در طولانی‌مدت این عدد بیشتر هم خواهد شد. اما به‌طور حتم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم سال اول2 میلیون گردشگر چینی به ایران جذب کنیم.
 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، آشنا نبودن چینی‌ها را با ایران یکی از مشکلات موجود در مسیر گردشگری 2کشور خواند و افزود: اکنون برنامه جامع زمانبندی ‌شده‌ای را آغاز کرده‌ایم که یکی از آنها معرفی ایران است و با همکاری سفارتخانه ایران اطلاع‌رسانی و معرفی را آغاز کرده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید