• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70845
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


 پنداشتیم که همه امام و امامزاده می‌شوند!
عماد افروغ، از چهره‌های سیاسی اصولگرا و نماینده مجلس هفتم طی گفت‌وگویی با خبرآنلاین درباره مشکلات اقتصادی کشور گفته: اصولا ما متناسب با بافت، ذات و ماهیت انقلاب اسلامی، نظریه‌پردازی اقتصادی نکردیم. افروغ می‌افزاید: «همان ابتدا بحث‌هایی در رابطه با اقتصاد اسلامی مطرح شد که خیلی سریع پرونده‌اش بسته شد. یعنی نیامدیم ببینیم اقتصاد چه جایگاهی دارد، شاید دلیلش، دلایل نظری بوده باشد، شاید هم بیش از حد روی انسان‌ها حساب باز کردند. پنداری که با انقلاب اسلامی همه متحول می‌شوند، پنداری که همه امام و امامزاده می‌شوند. نه نظارت‌های کافی صورت گرفت نه نظریه‌پردازی صورت گرفت. یعنی بحث عدالت اجتماعی تحت‌الشعاع خیلی مسائل دیگر قرار گرفت.

 رهاشدگی احمدی‌نژاد و سرزنش اصولگرایان
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با اشاره به نگاه اصولگرایان به احمدی‌نژاد با توجه به سبد آرای وی، گفت: اصولگرایان خود را مقصر رهاشدگی احمدی‌نژاد می‌دانند اما شروط احمدی‌نژاد برای ائتلاف با اصولگرایان سنگین خواهد بود. به گزارش خانه ملت، وی همچنین گفته: احمدی‌نژاد تجارب ناخوشایندی از جناح راست دارد، ازاین‌رو اصولگرایان در محافل خصوصی ضمن سرزنش خود اذعان دارند که رفتارهای آنها موجب انحراف احمدی‌نژاد شد زیرا احمدی‌نژاد تاب این همه فشار و گزند را نداشت بنابراین اصولگرایان معتقدند که این رفتارها موجب شد تا افرادی چون بقایی و مشائی، احمدی‌نژاد را جذب خود کنند.

 مجلس یازدهم؛ تندرو یا اصلاح‌طلب؟
بهزاد نبوی، از چهره‌های مؤثر اصلاح‌طلب طی سخنانی گفته: دولت روحانی بهترین کاری که یک دولت بعد از انقلاب می‌توانست بکند، یعنی امضای برجام را انجام داده است، که واقعا یک کار تحسین برانگیز است، ولی وقتی دوستان تندروی خودمان در داخل، همصدا با آقای ترامپ نمی‌خواهند بگذارند نتیجه‌ای از برجام به‌دست آید، آقای روحانی چه‌ می‌تواند بکند؟! به گزارش خبرآنلاین، نبوی درباره نتیجه احتمالی انتخابات آتی مجلس گفت: «اگر اصلاح‌طلبان پیروز شوند، بهتر است، ولی اگر قرار باشد که تندروها پیروز شوند یا ائتلاف اعتدالگرایان، عقل سلیم باید برای حفظ منافع و امنیت ملی، دومی را ترجیح دهد. دوستان ما خیلی زود متوجه شدند که بدون اصولگرایان معتدل، در مجلس دهم اکثریت را ندارند، ولی متأسفانه بدون توجه کاری کردند که کسانی وارد هیأت رئیسه شدند و مسئولیت کمیسیون‌های مهم مجلس را به‌عهده گرفتند، که به‌طور کامل با تمام سیاست‌های اصلاح‌طلب‌ها مخالف هستند.»

 جریان سوم؛ یک نمایش سیاسی
محمد مهاجری، فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه موضوع شکل‌گیری جریان سوم که نه راست باشد و نه چپ سال‌های طولانی است که مطرح می‌شود، اظهار کرد: اما در مقام عمل هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و اگر هم جریانی از عنوان سوم استفاده کرده است یا ملغمه‌ای بوده از 2جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا یا از بخش‌های بریده‌ این 2جریان شکل گرفته است.

ایستاده در برابر گاندوهای داخلی و کابوهای خارجی
سیدمحمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات در مراسمی که به‌مناسبت روز خبرنگار در محل وزارت خارجه برگزار شد، در تحسین محمد جواد ظریف وزیرخارجه کشورمان اظهار کرد: ما به او مدیون هستیم. او می‌توانست پس از تحصیل در آمریکا، در همان کشور صاحبت کرسی در دانشگاه‌ها شود، مسئولیتی نپذیرد و جوانی و میانسالی‌اش را صرف دعواها نکند، می‌توانست پس از برجام، بار مسئولیت را پس از اوج کامیابی به زمین بگذارد ولی یک تنه در برابر امواج بلاها ایستاد و سینه در برابر طعن‌ها و دشمنی‌ها ستبر کرد که در نهایت تحریم شد. به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه این تحریم نشانه کارآمدی اوست، خاطرنشان کرد: ظریف یک تنه و یکسره در برابر گاندوهای داخلی و کابوهای خارجی ایستاد به‌گونه‌ای که دشمن متخاصم چاره‌ای جز تحریم او نداشت.

 ادعای کانال ارتباطی با تهران
سفیر آمریکا در عراق در میزگردی با رسانه‌های عراقی اعلام کرد که تلاش‌هایی از سوی واشنگتن برای حل بحران میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، ماتیو تولر همچنین مدعی شد که کانال‌های ارتباطی مستقیمی میان تهران و واشنگتن برای حل بحران میان 2 کشور وجود دارد. از سوی دیگر، خبرگزاری الغدپرس که در این میزگرد حضور داشت به نقل از تولر اعلام کرد: رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا به‌دنبال ایجاد راه‌حل با ایران هستند، به همین دلیل ترامپ حتی بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی حمله نظامی علیه ایران انجام نداد که این مسئله نشان‌دهنده عدم‌رغبت آمریکا به تنش با ایران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید