• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70807
+
-

برخورد با متخلفان برداشت شن و ماسه در گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: تخریب ‌کنندگان محیط‌زیست و متخلفان برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان طی روزهای آینده منتظر برخورد قاطع سازمان حفاظت محیط‌زیست باشند.«ساسان اکبری‌پور» در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: از این هفته گشت‌های ویژه تخصصی فعالیت خود را برای کنترل وضعیت رودخانه‌های گیلان آغاز می‌کنند.

وی بیان کرد: چندین اداره کل همچون آب ‌منطقه‌ای، منابع ‌طبیعی، صنعت، ‌معدن ‌و‌ تجارت و نیروی انتظامی با محیط‌زیست همکاری و مشارکت دارند. اکبری‌پور حمایت ویژه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در راستای برخورد با متخلفان برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌های گیلان را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: گشت‌های ویژه در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط پیمانکارانی که اقدام به برداشت شن و ماسه بیشتر از مجوز صادرشده کنند، با آنان برخورد می‌کنند. 

این مسئول با بیان این‌که یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در 4 ماه نخست امسال اقدامات موثری در زمینه برخورد با تخریب‌کنندگان محیط‌زیست و متخلفان برداشت شن و ماسه انجام داده است، افزود: در این مدت تخلفات بسیاری توسط عوامل این یگان شناسایی و با متخلفان به صورت قانونی برخورد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: در راستای انجام وظایف سازمانی و برای پیشگیری از تخریب بستر رودخانه‌های با ارزش استان یگان حفاظت محیط‌زیست در این مدت با 30 مورد اقدام به تخریب و 28 مورد برداشت شن و ماسه برخورد کرده است.
این مسئول بیان کرد: در عملیات‌های انجام شده ضمن توقیف ادوات و ماشین‌آلات، تنظیم صورتجلسه و تعیین میزان خسارت وارده، متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح استان معرفی شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید