• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70764
+
-

کشت ۴۰۰ هکتار گیاهان دارویی در اراضی شیبدار

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی شیبدار استان در سال ۹۷ به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت. «شیما عبدالشاه» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: طرح تولید کشت دیم گیاهان دارویی در اراضی شیبدار و کم‌بازده به عنوان یکی از طرح‌های پیش‌بینی شده برای اقتصادی مقاومتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان سمنان دارای ۵۶ هزار هکتار جنگل و ۱۳۰ گونه گیاه دارویی است که ۵۰ گونه آن به صورت خودجوش بهره‌برداری می‌شود. عبدالشاه با اشاره به این‌که راهبرد اکثر کشورها گرایش به گیاهان و داروهای گیاهی است، ادامه داد: این فرصت مناسبی برای ایران است که از ظرفیت‌های موجود به صورت بهینه استفاده کند.

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به تصویب طرح گیاهان دارویی در ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد عالی اشتغال کشور، ستاد گیاهان دارویی در استان سمنان نیز تشکیل شد و هدف آن اتصال حلقه‌های زنجیره ارزش گیاهان دارویی از تولید تا مصرف است.

وی اضافه کرد: با عنایت به ظرفیت و توان استان در زمینه سطح زیر کشت و تولید محصولات گیاهان دارویی، برنامه‌ها و طرح‌هایی برای بهره‌مندی از فرصت و مزیت‌های رقابتی صنعت گیاهان دارویی در نظر گرفته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید