• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70729
+
-

مینی‌بوس‌های نو در راه تبریز

62 دستگاه مینی‌بوس جدید به ارزش 27 میلیارد تومان به ناوگان حمل‌ و‌‌ نقل عمومی تبریز اضافه می‌شود

62 دستگاه مینی‌بوس با ارزشی بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه خریداری و در ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی به کار گرفته می‌شود. به گزارش شهریار، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اعلام این خبر گفت: به دنبال حمایت همه جانبه شورا و شهردار تبریز از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، در بودجه سال ۹۸ خرید اتوبوس و مینی بوس و همچنین بازسازی اتوبوس‌های قبلی آمده است. 

بر این اساس از سوی سازمان شهرداری‌های کشور، ۶۲ دستگاه مینی بوس به شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز سهمیه تخصیص داده شده است که برای هر دستگاه ۴۲۰ میلیون تومان و در مجموع نزدیک ۲۷ میلیارد تومان برای همه این مینی بوس‌ها هزینه می‌شود.«فرخ جلالی» با اشاره به اهداف مهم خرید این مینی‌بوس‌ها عنوان کرد: با توجه به این‌که در بعضی از مسیرهای تبریز امکان راه‌اندازی خط اتوبوس وجود ندارد و در برخی محلات وجود خط اتوبوس مقرون به صرفه نیست و اتوبوس‌ها مشکل ترافیکی ایجاد می‌کنند، مینی‌بوس جایگزین اتوبوس می‌شود. همچنین در مسیرهای مویرگی که از مسیرهای اصلی به دور هستند خط مینی بوس راه‌اندازی می‌شود. 

جلالی اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون هر سال قرار بود ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شود که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، امکان خرید اتوبوس میسر نشده است. فقط ۱۵۴ دستگاه خود شهرداری به صورت مالکیتی خرید کرده است که برابر مصوب، 5/82 درصد هر دستگاه اتوبوس را باید دولت پرداخت کند. وی افزود: اخیرا در پی بررسی و گزارش تهیه شده که از سوی شهردار تبریز به تهران ارسال شده و همچنین اعضای شورا نیز پیگیری کرده‌اند، ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار به شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز تخصیص یافته که همه مراحل اداری آن طی شده و اگر سازمان شهرداری‌ها نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد می‌توانیم به‌زودی اتوبوس یا مینی‌بوس‌های مورد نیاز را خریداری کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید