• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70717
+
-

جوانان کارآفرین تسهیلات ارزان می‌گیرند

کوتاه از فارس
جوانان کارآفرین تسهیلات ارزان می‌گیرند

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اختصاص تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان و سود 4 درصد به جوانان کارآفرین استان خاطرنشان کرد: در سال 97 موفق به پرداخت 6 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان برای خرید تجهیزات شدیم. 

به گزارش ایسنا، «حیدرعلی کامیاب» بیان کرد: تسهیلات اعطایی به کارآفرینان هم برای راه‌اندازی حرفه مورد نظر و هم خرید تجهیزات خواهد بود که فارس در این خصوص در سال 97 رتبه نخست را در وزارت ورزش و جوانان به خود اختصاص داد.  وی همچنین از اجرای طرح ازدواج آسان در همه شهرستان‌های فارس با همکاری ادارات بهزیستی، کمیته امداد، شورا و شهرداری‌ها در هفته پیوند آسمانی ازدواج خبر داد و گفت: برای همسران شهدا نیز در این هفته ویژه‌برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است. 

مدیر کل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: با دستور وزیر ورزش و جوانان، خدمات ازدواج به جوانان از 15 میلیون تومان به تسهیلات 30 میلیون تومانی افزایش یافت. کامیاب با اشاره به ارائه مشاوره‌های رایگان به زوجین قبل، حین و پس از ازدواج در این اداره کل عنوان کرد: همه هزینه‌های مشاوره را دولت تامین کرده و مشاوره نیز تحت نظر مشاوران جوانی که تحصیلات دانشگاهی دارند انجام می‌شود.

  وی پیشنهاد داد که با همکاری انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری برنامه‌هایی در حوزه گردشگری برای پر کردن اوقات فراغت جوانان در دستور کار قرار گیرد.  مدیر کل ورزش و جوانان فارس در توجیه چرایی پیشنهاد فوق خود عنوان کرد: اداره کل متبوع مکان‌هایی در اختیار دارد که محل مناسبی برای اجرای طرح گردشگری، علاوه بر امور ورزشی است.


پاسخ به حاشیه‌هایی درباره چمن ورزشگاه حافظیه  

مدیر کل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد: برای تعویض چمن ورزشگاه حافظیه شیراز ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده و برخی سعی دارند بزرگنمایی کنند که هزینه آن بیشتر شده است.

«حیدرعلی کامیاب کلانتری» افزود: زمین‌ حافظیه در اختیار متولیان فوتبال شیراز است و آنها خوب مدیریت نکردند و این امر ربطی به اداره کل ورزش و جوانان ندارد.  وی اضافه کرد: سال ۹۷ تیم شهدای قشقایی شیراز در ورزشگاه پارس و تیم فجر هم در ورزشگاه دستغیب بازی کردند و باید از دست‌اندرکاران باشگاه فجر سوال شود که چرا به بازی کردن در ورزشگاه شهید دستغیب علاقه دارند. کامیاب بیان کرد: فرض بر این‌ است که زمین‌ پارس و حافظیه ایراد داشته باشد.  

هم‌اینک که زمین ‌چمن بعثت متعلق به آموزش و پرورش نیز آمادگی برگزاری مسابقات را دارد، چرا از این مجموعه استفاده نمی‌کنند؟ حتما حضور در ورزشگاه دستغیب دلیل خاصی دارد.وی اظهار کرد: ۵۰ درصد هزینه تعویض چمن پرداخت شده و مابقی نیز در صورت مطلوب بودن شرایط زمین‌ پرداخت خواهد شد، چراکه هنوز تحویل قطعی صورت نگرفته و امیدوارم برای برگزاری مسابقات کیفیت زمین ‌ایده‌آل شود. باید این را اضافه کنم که ورزش ۵۱ رشته دارد و تنها فوتبال نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید