• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70709
+
-

تصویب تسهیلات برای زلزله‌زدگان مسجدسلیمان

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این‌که 3 هزار و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره برای زلزله‌زدگان مسجدسلیمان تصویب شده است، گفت: این تسهیلات از طرف دولت و از طریق بانک‌ها به زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، «حمید پورمحمدی» در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان در اهواز بیان کرد: ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و 2۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به زلزله‌زدگان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که تعمیر و بازسازی منازل زلزله‌ زده مسجدسلیمان در اولویت نخست قرار دارد، افزود: 1۴۲۷ واحد مسکونی شهری و ۹۳ واحد مسکونی روستایی باید بازسازی شوند. پورمحمدی گفت: برای ساخت منازل مسکونی شهری ۵۰۰ میلیون ریال و برای منازل مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود کم پرداخت می‌شود. برای تعمیر واحدهای آسیب‌دیده نیز ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید لوازم ضروری منزل پرداخت می‌شود، اظهار کرد: زلزله‌زده‌های مسجدسلیمان تنها با وام‌های کم‌بهره نمی‌توانند شرایط خود را بهبود ببخشند. به همین دلیل برای این 1۴۲۷ واحدِ تخریب شده کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای هر واحد مسکونی شهری ۱۲۰ میلیون ریال و هر واحد مسکونی روستایی ۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد. همچنین ۵۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض برای تامین لوازم معیشتی اختصاص می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید