• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 15 مرداد 1398
کد مطلب : 70680
+
-

گرانی مرغ به گردن مرغداران افتاد

معاون سازمان صمت خوزستان: مرغداران استان، مرغ را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب در اختیار کشتارگاه‌ها قرار می‌دهند یا از عرضه آن خودداری می‌کنند

گرانی مرغ به گردن مرغداران افتاد

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تولیدکنندگان مرغ، مرغ را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب در اختیار کشتارگاه‌ها قرار می‌دهند یا از عرضه مرغ خودداری می‌کنند و این مساله عامل گرانی قیمت مرغ یا کاهش عرضه آن در بازار است.

«عبدالرحمان ناصریان» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: در خصوص قیمت مرغ باید گفت که در 2 بخش واحدهای کشتارگاه و واحدهای صنفی مشکل خاصی وجود ندارد و عمده مشکل مربوط به واحدهای تولید مرغ زنده در استان و سراسر کشور است.

وی افزود: با توجه به این‌که اقدامی در استان در خصوص خروج مرغ از آن صورت نگرفت، شاهد خروج مرغ از خوزستان به استان‌هایی بودیم که قیمت مرغ در آنها بالاتر بود. همچنین بخشی از این مرغ‌های تولید شده نیز زنده‌فروشی می‌شوند. ناصریان گفت: مرغ در زنده‌فروشی‌ها وجود دارد و با قیمت کیلویی 13 هزار تومان عرضه می‌شود.

اما مردم باید بدانند که با توجه به افت وزن و سایر هزینه‌ها، قیمت هر کیلوگرم مرغ برای آنها حدود 18 تا 19 هزار تومان آب می‌خورد و این‌که مرغ زنده را کیلویی 13 هزار تومان خریداری می‌کنند، قیمت مناسبی نیست. وی با اشاره به این‌که عمده دلیل گرانی قیمت مرغ در خوزستان و کشور عرضه مرغ با قیمت غیرمصوب توسط مرغداران است و این مساله شرایط بازار را برهم زده است، بیان کرد: ستاد تنظیم بازار کشور جلسات زیادی با تشکل‌ها و انجمن‌های تولید‌کننده مرغ داشته است، اما همچنان این بخش همکاری مناسبی در زمینه قیمت‌ها انجام نمی‌دهد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان گفت: میانگین قیمت مرغ در کشور 15 هزار و 200 تومان و در حال حاضر در خوزستان حدود 14 هزار و 600 تومان است. بر این اساس، می‌توان گفت که قیمت مرغ در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است و در تلاش هستیم عرضه را هم در بازار افزایش دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید