• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70517
+
-

آغاز ساخت دریاچه مصنوعی در گرمسار

شهردار گرمسار گفت: عملیات ساخت دریاچه مصنوعی و بازسازی پارک جنگلی پرفسور کردوانی گرمسار آغاز شد.

«یاسر عربی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: مساحت کل زمین این طرح ۱۵ هزار متر‌ مربع و مساحت اجرای دریاچه مصنوعی 5 هزار متر‌ مربع است.
عربی بیان کرد: حجم خاک‌برداری در ساخت دریاچه مصنوعی گرمسار در ۱۲ هزار متر‌ مربع خواهد بود و برآورد هزینه اجرایی گام اول شامل ساخت دریاچه، جدول‌کشی و پیاده‌رو‌سازی همچنین محیط دریاچه ۱۰ میلیارد ریال است.

شهردار گرمسار ادامه داد: اجرای این طرح با هدف توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در غرب استان سمنان است و براساس زمان‌بندی‌های انجام شده در کمترین زمان ممکن این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اضافه کرد: تکمیل ظرفیت‌های گردشگری شهر گرمسار با توجه به تردد میلیونی مسافران از جاده تهران-مشهد می‌تواند رونق اقتصادی در منطقه را افزایش دهد.

عربی اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل صنعتی بودن شهر گرمسار به مقوله اشتغال‌آفرینی با توسعه بخش گردشگری توجه نشده بود، اما امسال با برنامه‌ریزی هدفمند برای توسعه این بخش تلاش می‌شود.
وی افزود: گردشگری حلقه مفقوده توسعه شهر گرمسار است و با بازسازی بناهای تاریخی و احیای بافت فرسوده می‌توان برای رونق کسب و کار در گرمسار تلاش کرد.

شهردار گرمسار گفت: سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در سال‌های گذشته در بخش زیرساخت‌های گردشگری و شهری گرمسار انجام شد و ادامه این روند می‌تواند به افزایش رفاه اجتماعی شهروندان بیانجامد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید