• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70499
+
-

بهره‌مندی ۶۵ درصد صنایع قم از گاز

مدیر عامل شرکت گاز قم گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد صنایع واقع در شهرک‌ها و محورهای صنعتی قم از گاز بهره‌‌مند هستند.

«علیرضا نصیری» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: لوله‌کشی خط گاز به ۱۳ شهرک صنعتی از جمله شکوهیه، محمودآباد و سلفچگان که مصرف بالایی دارند صورت گرفته است.
وی با بیان این‌که گازرسانی به صنایع در 5 طرح فعال در سطح قم دنبال می‌شود اضافه کرد: خوشه‌های مرتبط با بخش گازرسانی به صنایع فعال هستند و امیدواریم در پایان سال ۹۹ صنایعی که از نعمت گاز بهره‌‌مند نیستند به شبکه گاز متصل شوند.

به گفته نصیری، 3 مجتمع کشت گلخانه‌ای رزبند، کوثر و قبادبزن قم نیز که از مجتمع‌های فعال بزرگ محسوب می‌شوند از نعمت گاز بهره‌‌مند هستند.
وی با بیان این‌که در حال حاضر استان قم پایلوت کشوری چند طرح ملی است بیان کرد: طرح «سامگ» سامانه ارتباط مشترکان با گاز از جمله این طرح‌هاست و بر اساس آن همه فرآیندها و خدماتی که شرکت گاز ارائه می‌دهد، به دفاتر پیشخوان واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت گاز قم افزود: با بهره‌برداری رسمی از این طرح که در هفته دولت انجام می‌شود، ۲۲ خدمت شرکت گاز در دفاتر پیشخوان ارائه خواهد شد و نیازی به مراجعه مشترکان به شرکت گاز نیست.
وی اضافه کرد: در فاز بعدی طرح سامگ، خدمات از طریق گوشی همراه به مشتریان ارائه خواهد شد که کار جدیدی است و امیدواریم در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل شرکت گاز قم اجرای مراحل مناقصه انتخاب مشاور برای مطالعه و بازاریابی مجدد استان قم را از دیگر طرح‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که زمان اجرای شبکه گازرسانی خانه‌های قم یک تا ۲ طبقه و مصرف صنایع نیز کم بوده، نیاز است برای مسائل ایمنی و تأمین گاز مورد نیاز، برای شبکه زیرساختی شهر قم تا افق ۱۴۰۴ بازاریابی و طراحی مجدد صورت گیرد و به مرحله اجرا برسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید