• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70475
+
-

تصمیم‌گیری درباره نمایشگاه بجنورد به شورای حفظ حقوق بیت‎المال واگذار شد

مدیر کل راه ‌و شهرسازی خراسان شمالی درباره مشکلات زمین نمایشگاه بین‌المللی بجنورد گفت: تعیین تکلیف واگذاری این زمین منوط به تصمیم شورای حفظ حقوق بیت‎المال است. به گزارش ایرنا «علیرضا مصطفی زاده بورا» اظهار کرد: مدیران نمایشگاه، مبلغ زمین دولتی را پرداخت نکردند و با این‌که کارشناسان رسمی، زمین را قیمت‌گذاری کردند اما مبلغی پرداخت نشده است. وی افزود: در آخرین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال که با حضور دادستان مرکز استان انجام شد، تخصیص زمین برای اجرای نمایشگاه بین‌المللی در بجنورد هم مورد بررسی قرار گرفت. مصطفی زاده با بیان این‌که واگذاری زمین هنوز بلاتکلیف پرداخت پول آن است، اظهار کرد: قرار است در نشست بعدی، توضیحات مدیرعامل نمایشگاه ارائه شود. 

این مسئول گفت: هیات مدیره نمایشگاه درخواست دارد زمین با نرخ و قیمت سال واگذاری زمین، یعنی سال ۸۵ محاسبه و دریافت شود، اما بر اساس قانون، باید قیمت زمین به روز محاسبه و دریافت شود. وی افزود: تاکنون قیمت زمین نمایشگاه 3 بار توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین و به هیات مدیره نمایشگاه ابلاغ شده است اما آنان هر بار اعلام کردند که قیمت را قبول ندارند. مدیر کل راه ‌و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بر اساس قانون و برای جلوگیری از تضییع بیت‌المال و صیانت از حقوق مردم، قیمت زمین واگذار شده باید به نرخ روز محاسبه و پرداخت شود. 

پیش از این، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی بجنورد هم از بلاتکلیفی سند زمین این نمایشگاه انتقاد کرده و گفته بود که دریافت سند به علت اختلاف نظر بر سر قیمت واگذاری این زمین، تاکنون طول کشیده است. به گفته «علی اکبر خدابنده» شرکت نمایشگاهی خواستار واگذاری زمین به قیمت سال‌های پیش است، اما راه و شهرسازی اعلام کرده است که مبلغ زمین باید بر اساس قیمت روز پرداخت شود. راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی در بجنورد تاکنون بلاتکلیف مانده و برای توسعه آن اقدام جدی انجام نشده است. واگذاری زمین برای ساخت نمایشگاه بین‌المللی در سایت ارکان بجنورد یک دهه است که به علت تعیین نشدن قیمت با مشکل روبه‌رو بوده و در حد ۲ سوله باقی مانده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید