• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70443
+
-

احیای اشتغال از دست رفته در مناطق سیل‌زده

اشتغال
احیای اشتغال از دست رفته در مناطق سیل‌زده

استاندار گلستان با اشاره به سیل اوایل امسال در استان گفت: باید تلاش کنیم اشتغال از دست رفته را بازگردانیم و اشتغال جدید هم ایجاد کنیم.به گزارش ایسنا «هادی حق شناس» در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال استان طی امسال اظهار کرد: اگر ایجاد شغل کار سختی است، اما دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند موانع ایجاد اشتغال را برطرف و روند کار را تسریع کنند.

وی بیان کرد: بیشتر فعالیت استان در فصل بهار به حل مشکلات ناشی از سیل مربوط بود، اما باید ضمن رفع مشکلات، حرکت در مسیر ایجاد اشتغال و رونق تولید را تسریع کنیم. حق شناس با اشاره به این‌که تلاش می‌کنیم امسال 33 هزار شغل در استان ایجاد شود، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید بستر را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کنند.

استاندار تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اجرای طرح کارورزی بستر برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم کرده و این بهترین فرصت برای آنان است که دوره آموزشی شغلی مورد نظرشان را طی و کارفرمایان هم نیروی کار مورد نظر خود را از این طریق جذب کنند.در 4 ماه نخست امسال 110 قرارداد کارورزی بین واحد پذیرنده و کارورز منعقد شده است. سهم استان در سال جاری 792 کارورز پیش‌بینی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید