• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70446
+
-

برپایی ششمین جشنواره انجیر در گلوگاه

شهردار گلوگاه از برگزاری ششمین جشنواره مرغوب‌ترین انجیر ایران به میزبانی گلوگاه خبر داد.به گزارش مهر «محمدرضا ترابی» کفت: کاشت درخت انجیر در مسیر توسکاچشمه از سال‌ها قبل توسط بانی کشت و پرورش انجیر گلوگاه، «علی‌اکبر ایران‌نژاد» انجام شد و اکنون این میوه با توسعه در باغ‌ها به منبعی برای اشتغال تبدیل شده است. وی بیان کرد: اکنون بزرگ‌ترین نهالستان ایران در گلوگاه توسط «اسلام ایران‌نژاد» فرزند وی در سطح ۵ هکتار پایه‌‌ریزی شده است.

ترابی یادآور شد: این جشنواره از ۲۴ تا ۲۸ مرداد در ساحل گلوگاه برگزار می‌شود.
این مسئول گفت: معرفی ظرفیت‌های شهرستان گلوگاه، جذب گردشگر و سرمایه‌گذار از جمله اهداف مهم این جشنواره است. با توجه به این‌که ۱۵۰ هکتار اراضی گلوگاه زیر کشت انجیر است، نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی هستیم تا دچار بحران نشویم.شهردار گلوگاه با اشاره به این‌که صنایع تبدیلی حلقه مفقوده در گلوگاه است، افزود: بزرگ‌ترین نهالستان کشور در گلوگاه قرار دارد و توسعه باغ‌ها به همت جهاد کشاورزی در دستور کار است.

رئیس شورای شهر گلوگاه نیز اظهار کرد: ششمین جشنواره انجیر در گلوگاه امسال با محوریت شهرداری برگزار می‌شود و با برنامه‌‌ریزی این جشنواره را بهتر از قبل برگزار خواهیم کرد.«حسینعلی خادملو» گفت: متاسفانه با توجه به تولید انبوه انجیر در گلوگاه به صنایع تبدیلی پرداخته نشده است. پیش‌بینی می‌شود امسال در گلوگاه ۶۵۰ تن انجیر تولید شود. این محصول از سطح ۱۱۰ هکتار باغ‌ برداشت می‌شود و برای حدود هزار نفر طی 2 ماه اشتغال ایجاد می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید