• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70436
+
-

برگزاری دوره تخصصی آموزش مربیان کودک در بوشهر

اولین دوره تخصصی آموزش مربیان کودک ویژه مربیان پیش‌دبستانی با حضور مربیان سراسر استان در بوشهر برگزار شد. 

به گزارش مهر، رئیس اداره آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر در این دوره با بیان این‌که آموزش دوره پیش‌دبستانی از اولویت‌های معاونت آموزش ابتدایی استان است تصریح کرد: رشد هوشی و ذهنی کودکان با توجه به نظر کارشناسان علوم تربیتی از همان دوره کودکی شروع می‌شود و نیاز است که به این دوره توجه ویژه‌ای شود.

«یوسف رازقی‌پور» توانمندسازی مربیان در آموزش پیش‌دبستانی را بسیار مهم دانست و گفت: دوره‌های آموزشی مربیان پیش‌دبستانی برای کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش دوره پیش‌دبستانی و با هدف مهارت‌افزایی برگزار می‌شود. 

وی با بیان این‌که دوره پیش‌دبستانی به عنوان یک دوره آموزش غیررسمی یکی از برنامه‌های مهم در تعالی آموزش و پرورش نوین است افزود: آموزه‌های این دوره می‌تواند به اندیشه‌های کودکان یک کشور و به تبع آن، مردمان یک کشور سمت و سوی مناسب دهد و در راه اعتلای ارزش‌های ایرانی - اسلامی فرهنگ‌سازی کند.

رئیس اداره آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر اهمیت آموزش و پرورش در دوران پیش ‌از دبستان را بسیار مهم تلقی کرد و یادآور شد: دوره کودکی با توجه به سرعت زیاد رشد در این دوره بسیار مهم است و عمده‌ترین هدف آموزش در این دوره آماده کردن کودکان برای ورود به دبستان است. رازقی‌پور با اشاره به این‌که کودکان مناطق محروم نیز از آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی بهره‌‌مند می‌شوند خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان با توجه به مشکلات مردم در این مناطق، دوره‌های پیش‌دبستانی را به صورت پیوست به مدرسه برگزار می‌کند.


فعالیت ۷۰۰ مرکز پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان نیز اظهار کرد: در سال تحصیلی پیش‌ رو، بیش از ۷۰۰ مرکز پیش‌دبستانی در شهرستان‌ها و مناطق استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. «محمود قاسمی» با بیان این‌که گذراندن دوره پیش‌دبستانی برای نوآموزان بسیار مفید است افزود: حدود ۲۲ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در دوره غیررسمی پیش ‌از دبستان در سال تحصیلی ۹۸ آموزش خواهند دید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: دوره سه‌روزه آموزش تخصصی مربیان پیش‌دبستانی به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر برگزار شده است و بیشتر مربیان از سراسر استان در آن تخصص‌های لازم را می‌گذرانند. قاسمی به عنوان‌های این دوره سه‌روزه اشاره کرد و گفت: شناخت ریشه مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان، آشنایی با افکار و دنیای ذهنی کودکان، آشنایی با نیازهای روانی کودکان و آشنایی با نحوه مدیریت کلاس‌های پیش‌دبستانی از عنوان‌های این دوره سه‌روزه است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید