• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70432
+
-

برخورد قانونی با آتش زنندگان مزارع

خبر
برخورد قانونی با آتش زنندگان مزارع

مدیرکل حفاظت  محیط‌زیست البرز از برخورد قانونی با متخلفین آتش زدن کاه و کلش خبر داد. 
به گزارش ایسنا «فردین حکیمی» اظهار کرد: آتش زدن کاه و کلش به دلیل این‌که تهدید علیه سلامت عمومی تلقی می‌‌شود، جرم است و با مجرمین برخورد قانونی خواهد شد.
وی ادامه داد: هر ساله برخی از کشاورزان پس از برداشت محصولات، کاه و کلش باقیمانده را آتش می‌زنند که این کار علاوه بر وارد کردن آسیب‌های جبران‌ناپذیر به ساختار بیولوژیکی و آلی خاک، باعث آلودگی هوا و مزاحمت برای مردم می‌شود. 
حکیمی گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست همانند سال‌های گذشته در فصل برداشت گشت‌زنی می‌کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

این مسئول توضیح داد: آتش زدن کاه و کلش در مناطق نزدیک به عرصه‌های طبیعی گاه باعث آتش‌سوزی در مراتع می‌شود که این امر خسارات زیادی به طبیعت وارد می‌کند. 
مدیر کل محیط‌زیست البرز افزود: اطفای آتش ایجادشده در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان به واسطه وسعت این عرصه‌ها بسیار سخت است و گاه چندین روز زمان می‌برد، به همین دلیل محیط‌زیست نسبت به جلوگیری از وقوع این حوادث حساسیت ویژه‌ای دارد.
وی گفت: مسافران باید دقت کافی داشته باشند که بعد از تفریح، آتشی را که روشن می‌کنند خاموش کنند، چون علت 99 درصد آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی استان عامل انسانی و به‌راحتی قابل پیشگیری است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید