• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70140
+
-

برخورد با گران‌فروشان مرغ

رئیس سازمان صمت اردبیل: فروش هرکیلو گرم مرغ بیشتر از قیمت مصوب 12 هزار و 900 تومان تخلف است

مسئولان سازمان صمت در اردبیل می‌گویند که با گران‌فروشان مرغ برخورد شده و عرضه آن باید با قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برای هر کیلوگرم صورت گیرد. به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با توجه به افزایش غیرقانونی قیمت مرغ در روزهای اخیر، معاونت نظارت و بازرسی این سازمان برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.

«رامین صادقی» افزود: هفته گذشته از واحدهای عرضه گوشت مرغ بازدید و ۱۴ فقره پرونده به ارزش بیش از 3 میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال پس از تکمیل برای رسیدگی و صدور رای به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شده است. ۲ کشتارگاه‌ نیز به دلیل گران‌فروشی به ارزش ۸۲ میلیون و ۲۳۴ هزار ریال پس از بررسی نهایی و تکمیل پرونده، برای طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌ربط ارسال شد. وی با اشاره به تعیین قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در کارگروه تنظیم بازار کشوری اظهار کرد: هر گونه گران‌فروشی مرغ منجر به تشکیل پرونده و رسیدگی در محاکم تعزیرات حکومتی می‌شود.

صادقی با قدردانی از مسئولان واحدهای متعهد و با تاکید بر ضرورت رعایت قانون از مردم خواست تا هر گونه تخلف را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود. در این حال گزارش دریافتی از شهر حکایت از این دارد که واحدهای عرضه‌کننده مرغ کمتر این نرخ را رعایت می‌کنند و هر کیلو گوشت مرغ را تا ۱۵ هزار تومان عرضه می‌کنند.

  

این خبر را به اشتراک بگذارید