• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70138
+
-

ایمن‌سازی راه‌ مدارس حاشیه جاده‌ در آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی از اجرای عملیات خط‌کشی 2200 کیلومتر از راه‌های ارتباطی و ایمن‌سازی راه‌های ۷۳ مدرسه حاشیه جاده‌ استان خبر داد. «ارسلان شکری» در گفت‌وگو با فارس با اشاره به استمرار فعالیت‌ها از جمله خط‌کشی، ترمیم، روکش آسفالت و لکه‌گیری محورهای ارتباطی آذربایجان ‌غربی در ایام تابستان اظهار کرد: از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر راه روستایی، شهری و نیز راه اصلی و فرعی در استان تنها 7 هزار کیلومتر آن آسفالت است. امسال برنامه‌ریزی شده تا ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های بدون آسفالت استان روکش و آسفالت شود. 

این مسئول ادامه داد: بهسازی و ساماندهی جاده‌های استان از اولویت‌های این اداره کل در سال جاری است و انجام گرفتن این اقدامات در توسعه همه‌جانبه استان تاثیر بسزایی خواهد داشت. وی با اشاره به اجرای طرح‌های ایمن‌سازی در ۷۳ مدرسه حاشیه جاده‌های استان عنوان کرد: طرح‌های نرم‌افزاری ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌های آذربایجان‌ غربی، آموزش برنامه‌های فرهنگی، اعطای اقلام و نوشت‌افزار حاوی پیام‌های ایمنی با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال بوده که در ۴۰ مدرسه از مدارس حاشیه راه‌های استان اجرا شده است.

شکری با بیان این‌که کارهای سخت‌افزاری نیز شامل نصب علائم و تابلوهای ایمنی عمودی و افقی و شیار لرزاننده عرضی است تصریح کرد: این اقدامات با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد ریال در ۱۸ مدرسه و نیز خط‌کشی با اعتبار نزدیک به 2 میلیارد ریال در ۱۵ مدرسه از مدارس حاشیه راه‌های استان تاکنون اجرا شده است. این مسئول تاکید کرد: تاکنون طرح ایمن‌سازی ادوات کشاورزی در ۶ روستا، وانت‌بار در 8 روستا و ایمن‌سازی راکبان موتورسیکلت در ۱۵ روستای استان اجرا شده است. این روستاها جزء پرترددترین راه‌های تردد وسایل نقلیه در استان بودند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید