• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70111
+
-

سیم‌کارت،‌جایگزین مودم‌ در روستاها می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: پس از توسعه فیبر نوری در روستا‌های آذربایجان‌شرقی، با اجرای طرح جایگزینی سیم‌کارت به جای مودم، 644 روستا به شبکه ملی اطلاعات و پهن باند موبایل متصل خواهد شد

عملیات احداث ۳۰۲ کیلومتر فیبر نوری در آذربایجان‌شرقی برای رسیدن به شاخص ۸۰ درصد پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار و اتصال ۶۴۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات و پهن‌باند موبایل با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای هماهنگی ICT استان آذربایجان ‌شرقی با اعلام این خبر و با اشاره به این‌که این جلسات برای ارائه مشکلات و انتقادات برگزار می‌شود، گفت: از نظر مردم، ارتباطات امروز دسترسی به اینترنت تعریف می‌شود و موارد دیگر به عنوان خدمات پایه باید وجود داشته باشد.

«محمدجواد آذری جهرمی» با اشاره به شاخص‌های دسترسی در این استان افزود: تکلیف قانون برنامه این است که تا پایان برنامه ششم ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار حتما پوشش داشته باشند. آذری جهرمی با بیان این‌که استان با دارا بودن ۳۰۷۶ روستا که از این تعداد ۲۰۲۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند، گفت: از این تعداد ۶۷ درصد دارای دسترسی هستند. وی با اشاره به این‌که شاخص ارتباطی این استان در یک‌سوم بالایی استان‌های کشور است، افزود: استعداد جوانان استان در حوزه ICT ظرفیت مناسبی است که تمام این شاخص‌ها فرصت‌های استفاده از ICT در استان را فراهم کرده است.

وزیر ارتباطات به مشکلات ارتباطی در مناطق اهر و هریس و کلیبر اشاره کرد و گفت: اگر مشکلات این مناطق رفع شود، شاخص ارتباطی این استان از سطح نرمال کشوری بالاتر می‌رود. این مسئول به مشکلات فرکانسی با کشور همسایه و موقعیت جغرافیایی منطقه به عنوان مسائل موجود اشاره کرد و افزود: در این مناطق باید فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار صدا و سیما است، پوشش داده شود. آذری جهرمی با توجه به ارائه نامناسب تلفن ثابت در برخی از مناطق کشور و استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: یکی از دلایل این مساله عدم سرمایه‌گذاری مناسب بعد از واگذاری مخابرات است.

وزیر ارتباطات از توسعه فیبر نوری در روستا‌های استان به عنوان فاز نخست توسعه ارتباطات خبر داد و گفت: بیش از ۵۸۰ سایت استان که از فناوری قدیمی برخوردار بود، تا فروردین ۹۸ با ۲۴ میلیارد تومان اعتبار به فناوری روز ارتقا یافت.او فاز دوم توسعه ارتباطات در این استان را اتصال ۶۴۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات و پهن‌باند موبایل عنوان کرد و افزود: با اجرای این پروژه از سیم‌کارت به جای مودم در روستا‌ها استفاده می‌شود و همچنین افرادی که از شهر به روستا‌ها می‌روند نیاز به تعویض سیم‌کارت ندارند.

آذری جهرمی تاکید کرد: تا پایان سال ۳۰۲ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌ها و مناطق شهری این استان تجهیز می‌شود که بخش مهمی از انسداد‌های ارتباطی این استان با اجرای این پروژه رفع می‌شود. وزیر ارتباطات از پوشش گرفتن ۳۰۰ روستا تا پایان سال خبر داد و گفت: این برنامه در حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است و با اتمام آن پوشش روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان به ۸۰ درصد می‌رسد.

این مسئول بیان کرد: در سفر مجدد به آذربایجان شرقی، موضوع مناطق گردشگری، اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی آبیاری را پیگیری خواهیم کرد تا از ظرفیت‌های بالای استان برای رسیدن به شرایط مطلوب استفاده شود. گفتنی است در ابتدای این جلسه نمایندگان مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی مشکلات ارتباطی مناطق خود به‌خصوص در مورد پوشش اینترنت را با وزیر ارتباطات مطرح کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید