• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70110
+
-

فعالیت حرفه‌ای ۵۵۰ کشتی‌گیر در هرمزگان

رشته کشتی از جمله رشته‌های مورد علاقه و رو به رشد در استان هرمزگان است و هم‌اکنون ۵۵۰ نفر به صورت حرفه‌ای در رده‌های مختلف سنی در این رشته در استان مشغول به فعالیت هستند. 

رئیس هیات کشتی هرمزگان در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: با توجه به علاقه نسل جوان در استان به رشته کشتی در تلاش برای ارتقای دانش مربیان برای شناسایی و پرورش استعدادهای برتر هستیم. 
«مهدی نوبانی» افزود: در حال حاضر ٢٤ مربی در استان هرمزگان در رشته کشتی فعال هستند که از این شمار ٩ نفر مدرک مربیگری فدراسیون کشتی را دارند. 

وی با اشاره به برنامه هیات کشتی برای اجرای طرح استعدادیابی در هرمزگان، گفت: معتقد هستیم بدون استعدادیابی نمی‌توان به اهداف بلند در این رشته ورزشی دست یافت و تا پایان امسال این طرح را برگزار و استعدادهای برتر را شناسایی خواهیم کرد. 

نوبانی گفت: توجه به رده‌های سنی پایه یکی از اولویت‌های هیأت کشتی هرمزگان بوده و تعداد شرکت‌کنندگان در تمرینات کشتی در رده‌های سنی نونهالان، خردسالان و نوجوانان در استان در حال افزایش است. 

رئیس هیات کشتی هرمزگان شمار باشگاه‌های فعال در رشته کشتی در هرمزگان را ۱۵ مورد اعلام کرد و گفت: 7 داور نیز در رشته کشتی در استان هرمزگان مشغول فعالیت هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید