• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70097
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/rzE2
+
-

جذب 1200 معلم در هرمزگان

نماینده غرب هرمزگان در مجلس گفت: برای اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس 1۲۰۰ نفر به‌صورت حق‌التدریس جذب آموزش و پرورش هرمزگان می‌شوند. 

به گزارش مهر «ناصر شریفی» بیان کرد: با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان از سال گذشته درخواست‌ها و پیگیری‌های فراوان از طریق وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص جبران بخشی از این کمبودها انجام شد که طی انجام ساز و کارهای اداری و اعلام فراخوان از بین سرباز‌معلم‌های قبل از سال ۹۱ آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش‌دبستانی این کار مهم انجام شد. 

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای اجرای این قانون ۱۲۰۰ نفر در استان هرمزگان از مهر به‌صورت معلم وارد کلاس‌های درس می‌شوند تا بخشی از مشکلات کمبود نیروی انسانی جبران شود. 

نماینده مردم شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان بیان کرد: با توجه به حضور تعدادی از فرهنگیان غرب هرمزگان که چند سال در شرق استان مشغول تدریس هستند و با مشکلات فراوانی روبه‌رو بوده‌اند، انتظار می‌رود با جذب نیروهای جدید در شرق استان، این نیروها نیز به مناطق خود انتقال یابند. 

شریفی اظهار کرد: تعداد زیادی از مربیان پیش‌دبستانی که چند سال سابقه همکاری با آموزش و پرورش داشته‌اند از محل حساب و اعتبارات دولتی حقوق و حق‌الزحمه دریافت نمی‌کردند که با توجه به دادنامه دیوان عدالت اداری شامل این طرح نشده‌اند. 

وی افزود: طی جلساتی با معاونان دیوان عدالت اداری، مقرر شد وزارت آموزش و پرورش استفساریه‌ای مبنی بر این‌که افراد مشمول توسط کمیته معتمد آموزش و پرورش تأیید و محرز شود افراد مورد نظر به اشکال مختلف و از کمک‌های مردمی از وجوه مدرسه حقوق یا حق‌الزحمه دریافت کرده‌اند، مشمول قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف خواهند بود. 

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌هایی که با دیوان عدالت اداری انجام‌شده، دیوان به این استفساریه رأی مثبت دهد و مشکل نیروهای پیش‌دبستانی که از محل حساب یا اعتبارات دولتی حقوق و حق‌الزحمه دریافت نمی‌کردند، مرتفع شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید