• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70109
+
-

راه‌اندازی پایگاه ساحلی آبی در جزایر هرمز و ابوموسی

ورزش
راه‌اندازی پایگاه ساحلی آبی در جزایر هرمز و ابوموسی

مدیر کل ورزش و جوانان هرمزگان از راه‌اندازی 2 پایگاه ساحلی آبی در جزایر هرمز و ابوموسی خبر داد و گفت: برای اجرای هر یک از این پروژه‌ها به حدود یک هکتار زمین در نوار ساحلی نیاز است و برای احداث هر پایگاه نیز 100 میلیون تومان مصوب شده است. 

به گزارش ایسنا «محمودرضا امیاری» افزود: مدیر کل ورزش و جوانان استان هرمزگان با اشاره به این‌که سال گذشته 5 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه به حوزه ورزش هرمزگان اختصاص یافته بود، گفت: این اعتبارات امسال به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: در صورت تخصیص این میزان اعتبار، پروژه‌های 8 سالن ورزشی در استان از جمله سالن روستاهای هاشم‌آباد و سرچاهان در شهرستان حاجی‌آباد، کرگان و راونگ در میناب، سرریگ قشم و دهتل در بستک سالن ۱۲۰۰ نفری رودان تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی با بیان این‌که از همین محل نیز بابت مطالعه «دهکده ساحلی آبی بندرعباس» حدود 2 میلیارد تومان مصوب شده است، از استاندار هرمزگان خواست دستور لازم را برای واگذاری زمین مناسب برای اجرای این پروژه را صادر کند. 

امیاری با بیان این‌که 2 میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر از این اعتبار برای تکمیل خوابگاه ورزشگاه قشم و 3 میلیارد تومان نیز برای تکمیل سالن ورزشی سام و زال قشم مصوب شده است، گفت: پروژه سام و زال قشم پس از وقفه 8 ساله، هم‌اکنون در حال اجراست و از محل اعتبارات ارزش افزوده احداث 5 خانه جوان در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، بندرلنگه و قشم مصوب شد که با دستور استاندار هرمزگان عملیات اجرایی احداث اولین خانه جوان در بندرعباس انجام خواهد شد.
 
وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دولت پرداخت و گفت: 39 پروژه ورزشی با اعتباری افزون بر 25 میلیارد تومان طی هفته دولت در استان هرمزگان افتتاح می‌شود. 

این مقام مسئول با اشاره به این‌که با افتتاح این تعداد پروژه، حدود 4 سانتی‌متر‌ مربع به سرانه ورزشی استان هرمزگان اضافه خواهد شد، افزود: زمین چمن مصنوعی محله‌ای در استان، 3 زمین چمن فوتبال در هنگوئیه بستک، محله نو ایسین و بندر پل از شاخص‌ترین پروژه‌های ورزشی هفته دولت در هرمزگان است. 

وی زمین چمن طبیعی روستای گوربند میناب و بازسازی چمن طبیعی استادیوم ورزشی رودان را از دیگر پروژه‌ها برشمرد و اضافه کرد: 4 سالن ورزشی طیبی شاهی میناب، کوهستک سیریک، مغوئیه بندرلنگه و ستلوی پارسیان از دیگر پروژه‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید