• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70102
+
-

چابهار مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ می‌خواهد

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ (ترک اعتیاد با هزینه دولتی) در این شهرستان ضروری است و باید برای راه‌اندازی این مرکز ترک اعتیاد،  پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان انجام شود. 

 «رحمدل بامری» افزود: بالا بردن سطح آگاهی عمومی شهروندان در رابطه با مضرات مواد مخدر ضروری است و بسیاری از مشکلات جوامع ‏امروزی ندانستن و عدم آگاهی در خصوص مشکلات و معضلات اعتیاد به مواد مخدر است. 

وی ادامه داد: هیچ موفقیتی جز با همکاری و همراهی همه ‏مسئولان و شهروندان یک جامعه حاصل نخواهد شد و باید همه قشرها برای داشتن جامعه‌ای پویا و بانشاط همکاری کنند. 

فرماندار چابهار گفت: صاحبان کسب و کار، مدیران صنایع و کارگاه‌های بزرگ و کوچک مستقر در این شهرستان افراد بهبودیافته از مواد مخدر را به کار گیرند تا دوباره گرفتار این ماده خانمان‌سوز نشوند. 

وی با بیان این‌که باید به مرحله‌ای برسیم که همه افراد جامعه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر را در پست‌ترین جایگاه ببینند، گفت: باید دستگاه‌های اجتماعی که درگیر موضوع هستند پای کار باشند و تریبون نمازجمعه و ظرفیت مؤثر روحانیون در این بخش می‌تواند اثرگذار باشد. 

بامری با تأکید بر لزوم انسجام و وحدت اجتماعی در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، ادامه داد: باید با هر آنچه انسجام و وحدت اجتماعی را در معرض خطر قرار می‌دهد، برخورد شود. 
وی در خصوص به‌کارگیری افراد بهبودیافته از مواد مخدر گفت: افرادی که از معضل اعتیاد رهایی یافته‌اند باید بستری برایشان فراهم شود و این افراد را به کار گرفت تا شاهد توانمند‌سازی آنان در بستر جامعه و ترقی هرچه بیشتر آن‌ها باشیم. 

فرماندار چابهار ادامه داد: همه ما به عنوان شهروند باید احساس مسئولیت کنیم و در رفتارهای فرهنگی‌مان جدیت بیشتری به خرج دهیم. در این راه با سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های مقابله‌کننده همراهی و همکاری داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: اداره‌های بهزیستی و مرکز بهداشت نسبت به شناسایی و ساماندهی مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد اقدام و نتیجه را به دبیرخانه شورا اعلام کنند. 

بامری بر ایجاد مکان مناسب برای آموزش و اشتغال به کار افراد بهبودیافته توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی موسسه مردم‌نهاد نبی اکرم(ص) تاکید کرد و افزود: پرداخت ۳۰ درصد از یارانه دستمزد شرکت‌ها و پیمانکارانی که بهبودیافته‌ها را جذب و به کارگیری کنند از مصوبات مهم است.

این خبر را به اشتراک بگذارید