• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70101
+
-

امیدواری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از آغاز اجرای طرح پرداخت «یارانه دستمزد» در سیستان و بلوچستان خبر داد. 

به گزارش ایسنا «مهرداد جهاندیده» افزود: اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد در سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت با تامین اعتبار به صورت رسمی آغاز شده است. 

وی با بیان این‌که این طرح توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: این طرح بر اساس حمایت از مناطق غیربرخوردار از اشتغال با اولویت مناطق کم‌برخوردار و مناطق غیربرخوردار از اشتغال ابلاغ شده است. همچنین وجهی است که توسط دولت به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵ سال به کارفرما پرداخت می‌شود. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس طرح «یارانه دستمزد» به کارآفرینانی که از شغل‌اولی‌های دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند، به میزان 30 درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال برای آنان نیز کاهش یابد. 

جهاندیده کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار برای کارفرما برای پایداری تولید و اشتغال در راستای تقویت اقتصادی دانش‌بنیان، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت‌پذیری در بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم‌برخوردار را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد. 

وی گفت: سقف بهره‌مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل‌اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل‌اولی با تأیید دستگاه هماهنگ‌کننده تا سقف ۱۲ ماه است؛ همچنین میزان یارانه دستمزد، معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است که بر اساس صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید