• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 13 مرداد 1398
کد مطلب : 70098
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vEY8
+
-

هنر گیوه‌دوزی در کوهبنان احیا شد

میراث
هنر گیوه‌دوزی در کوهبنان احیا شد

با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام‌شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، برای حفظ مشاغل و هنرهای دستی و سنتی، هنر گیوه‌دوزی شهرستان کوهبنان احیا شد. 

مسئول دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهبنان در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: در روزگار گذشته صنایع دستی و مشاغل با ارزشی مانند قالی‌بافی، نمدمالی، آهنگری، گیوه‌دوزی و غیره توسط مردم هنرمند شهرستان کوهبنان تولید و به نقاط مختلف صادر می‌شد. 

«مهدی احمدی» با اشاره به کم‌رنگ شدن صنایع دستی در کوهبنان افزود: هنر گیوه‌دوزی از اصیل‌ترین هنرهای بومی شهرستان کوهبنان است که در سال‌های اخیر احیای آن در دستور کار قرار گرفته است. 

وی گفت: کارگاه‌های آموزش رشته گیوه‌دوزی در شهرستان کوهبنان با همکاری میراث فرهنگی برای علاقه‌مندان تشکیل شده است و در حال حاضر بیش از ۴۰ هنرمند در کوهبنان به تولید گیوه مشغول هستند. 

مسئول دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کوهبنان اظهار کرد: مقدمات راه‌اندازی ۲ کارگاه تولید انبوه این نوع صنایع دستی نیز با همکاری سرمایه‌گذاران بخش صنایع دستی فراهم شده که به زودی آغاز به کار می‌کنند. 

وی افزود: با راه‌اندازی این کارگاه‌ها زمینه اشتغال هنرمندان و صنعتگران رشته گیوه‌دوزی در کوهبنان مهیا شده و در آینده نزدیک شهرستان کوهبنان به عنوان قطب گیوه‌دوزی جنوب شرق کشور معرفی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید