• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 25 بهمن 1396
کد مطلب : 6997
+
-

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا خبر داد

جاسوسی هسته‌ای از ایران با آفتاب‌پرست

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا در واکنش به خبر دستگیری برخی از فعالان محیط‌زیستی گفته که غربی‌ها با ایران جنگ هیبریدی راه انداخته‌‌اند. فیروزآبادی در گفت‌وگوی خود با ایلنا، به روایتی از یک نمونه جاسوسی هسته‌ای در ایران پرداخته و گفته: افرادی چندین سال پیش به‌عنوان فعالیت برای جمع‌‌آوری کمک به فلسطین به ایران آمدند؛ از تهران شروع کردند بعد به ورامین رفته و از آنجا به سمت نایین و یزد راه افتادند. ما به مسیری که انتخاب کرده بودند شک کردیم، اگر کسی می‌خواهد برای فلسطین کمک جمع کند باید به تهران و اصفهان بیاید؛ جایی که مردم هستند و پول دارند نه وسط کویر راه بیفتند. آنها این مسیر را ادامه دادند و تا جیرفت کرمان رفتند، زمانی که به تهران رسیدند، اجازه دادیم خودشان از کشور خارج شوند، اما اموال همراهشان را نگه داشتیم.

او ادامه داد: در اموالشان انواع جانوران صحرایی را خریده بودند؛ مثل سوسمار، مارمولک و آفتاب‌پرست. سپس بررسی کردیم که این موارد به چه دردشان می‌خورد، بعد متوجه شدیم که پوست آنها امواج اتمی را جذب می‌کند و اینها جاسوس اتمی بودند که می‌خواستند با این بهانه در داخل جمهوری اسلامی از طریق پوست این جانوران صحرایی به این نتیجه برسند که ما در چه مکان‌هایی معدن اورانیوم داریم و کجا در حال کار اتمی کردن هستیم.

رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در جنگ هیبریدی ممکن است، تحت عنوان ایرانگرد و فعال محیط‌زیست جاسوس بفرستند به نمونه دیگری از این نوع جاسوسی‌ها اشاره کرد و گفت: به‌طور مثال یک خانم و آقایی را از آلمان به‌عنوان جاسوس استخدام می‌کنند، بعد از دوبی و کویت آنها را سوار کشتی ماهیگیری کرده و به خلیج‌فارس می‌فرستند تا سیستم‌های دفاعی ما را شناسایی کنند، اما وقتی آنها را دستگیر می‌کنیم می‌گویند آنها برای ماهیگیری آمده‌اند و جهانگرد بوده‌اند.

سردار فیروزآبادی با بیان اینکه دشمن جمهوری اسلامی توانایی‌های فراوانی دارد، گفت: بسیاری از ایرانی‌هایی که جاسوس هستند و بسیاری از جاسوسان خارجی که در ایران فعالیت می‌کنند، خودشان هم حتی نمی‌دانند که در حال جاسوسی هستند.

 او با اشاره به برنامه‌‌هایی که وزارت اطلاعات در این خصوص درنظر گرفته است، ادامه داد:‌ از 10سال قبل وزارت اطلاعات مدیران کشور را به‌خصوص آنهایی که با ابزارهای حساس و دقیق قدرت ملی در حال کار کردن هستند، آموزش می‌دهد که چگونه غربی‌ها جاسوسی می‌کنند و چگونه ممکن است آنها در خدمت جاسوسی غرب قرار گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید