• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 12 مرداد 1398
کد مطلب : 69874
+
-

توسعه بوم‌گردی در بهمئی اعتبار می‌گیرد

25 میلیارد برای اجرای طرح های بوم گردی و گردشگری در این شهرستان مصوب شده است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهمئی گفت: ۲۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بوم‌گردی و گردشگری از محل تسهیلات کارا در این شهرستان مصوب شد.

 به گزارش ایرنا، «مجتبی صلاحی‌نژاد» افزود: این نهاد با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و با اعطای تسهیلات تاکنون طرح‌های بوم‌گردی خوبی در مناطق مختلف شهرستان اجرا کرده است. 
وی بیان کرد: اردوگاه‌های تفریحی و رفاهی برم الوان، سولک و تنگ ماغر در ۲ فاز با بیش از ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و به صورت روزانه پذیرای گردشگران زیادی از مناطق مختلف است. 

صلاحی‌نژاد تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰ پرونده برای اعطای تسهیلات بوم‌گردی برای دریافت تسهیلات به استان ارسال شده است.  وی گفت: در صورت ارائه این تسهیلات علاوه بر توسعه حوزه گردشگری، زمینه توسعه اشتغال و درآمدزایی نیز برای متقاضیان اجرا خواهد شد. 

رئیس اداره میراث فرهنگی عنوان کرد: بهمئی با داشتن مناطق گردشگری زیبا و هوای بسیار مطبوع در فصول مختلف سال به‌خصوص تعطیلات نوروز به یکی از گردشگرپذیرترین مناطق جنوب کشور تبدیل شده است. 
صلاحی‌نژاد تصریح کرد: آثار تاریخی و اماکن زیارتی، پوشش گیاهی متنوع، آب و هوای معتدل، جاذبه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای زیبای بهمئی این شهرستان را به مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی تبدیل کرده است. 

تنگ سولک با نقش‌برجسته‌ها و سنگ‌نوشته‌های دوره اشکانی قطعه‌ای نادر با زیبایی‌های طبیعی و تاریخی منحصر به فرد، تنگ ماغر با پوشش گیاهی و آب و هوای دلپذیر، دریاچه برم الوان با طبیعتی زیبا، منطقه تفریحی و کوهستانی کفش‌کنان در سواحل زیبای سد مارون، بارگاه زیارتی امام‌زادگان سید اسدالله و سید ابراهیم (ع) با آب و هوای مطبوع و بارگاه امام‌زاده بابااحمد (ع) با معماری دوره سلجوقی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان بهمئی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید