حریم منظری کلیسای تاریخی «سرکیس مقدس» بهعنوان بزرگترین کلیسای تهران و مقر شورای خلیفهگری ارامنه که به ثبت ملی رسیده است با ساختوساز توسط بخش خصوصی نقض شد.
به گزارش مهر، مجوز ساختوساز در حریم این اثر ملی ثبتشده را اداره کل میراث فرهنگی استان تهران صادر کرده است و حالا پس از ساخت بنا، اداره کل میراثفرهنگی استان تهران مدعی شده است که ارتفاع ساختمان ساخته شده در حریم کلیسای سرکیس مقدس باید کمتر باشد. ساختمان در حال احداث قرار است 6طبقه باشد که 4طبقه از آن روی زمین است. کاربری ساختمان نیز تجاری، مسکونی و صنایعدستی اعلام شده است. کلیسای سرکیس مقدس در خیابان کریمخان زند، ابتدای خیابان نجاتاللهی با هزینه شخصی فردی خیّر از ارمنیهای ایران به نام مارکار سرکیسیان در سال۱۳۴۹ بنا شد و مقر خلیفهگری ارامنه تهران از کلیسای مریم مقدس به این محل انتقال یافت. این اثر در سال1381 به فهرست آثار ملی کشور افزوده شد.
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب :
69769
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/OAYB
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved