• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69727
+
-

بازداشت 621سارق در رعد27

بازداشت 621سارق در رعد27


بیست‌وهفتمین مرحله از طرح رعد که با هدف دستگیری سارقان از سوی پلیس پایتخت انجام شد، با دستگیری 621سارق پایان یافت. به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران صبح دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و درخصوص دستاوردهای این طرح، گفت: در این مرحله از طرح رعد همکاران من موفق شدند با اجرای 322حکم قضایی 621نفر از سارقان را دستگیر کنند. در این مرحله 107خودرو و 101موتورسیکلت سرقتی نیز کشف شد. سردار رحیمی با بیان اینکه 22باند نیز منهدم شدند، گفت: حدود ۴۳ هزار اموال سرقتی از متهمان کشف شده که صاحبان ۸۷ درصد آنها شناسایی شدند. ارزش این اموال مسروقه کشف شده حدود ۱۰.۵ میلیارد تومان است. سردار رحیمی درباره سوابق سارقان دستگیر شده نیز اظهار کرد: ۳۱۳ نفر از این افراد فاقد سابقه هستند و برای نخستین‌بار است که دستگیر شده‌اند. یکی دیگر از اهداف این طرح شناسایی فروشندگان و معتادان مواد‌مخدر است که سردار رحیمی در این خصوص گفت: 240نفر از معتادان و خرده‌فروشان نیز در این طرح دستگیر شدند. علاوه بر این 5باند که اقدام به خرده‌فروشی مواد‌مخدر می‌کردند نیز منهدم شدند.


خوشحالی عجیب سارق پس از سرقت دوچرخه گران‌قیمت
اعضای یکی از باندهای منهدم شده در این طرح، سارقانی بودند که شبانه وارد ساختمان‌ها می‌شدند و دست به سرقت می‌زدند. راز سرقت‌های سریالی آنها با اقدام عجیب یکی از اعضای باند فاش شد. او وقتی وارد ساختمان شد و چشمش به یک دوچرخه گران‌قیمت افتاد، ذوق زده شد و شروع کرد به رقصیدن و در همین حین نقابش کنار رفت که همین باعث لو رفتن او و همدستانش شد.

سابقه‌داری؟
سابقه سرقت ندارم و این نخستین‌باری است که سرقت می‌کنم. اما سابقه حمل مواد دارم و مدتی زندان بودم.
چه شد که تصمیم به سرقت گرفتی؟
دوستانم پیش من آمدند و گفتند بیا برویم سرقت، من هم روی حرف آنها حرفی نزدم.
از شگرد سرقت‌هایتان بگو.
معمولا وقتی هوا تاریک می‌شد وارد خانه‌ها می‌شدیم. اغلب از انباری‌ها سرقت می‌کردیم. البته دزد دوچرخه بودیم. اکثرا دوچرخه می‌بردیم تا اینکه یک شب با دیدن دوچرخه گران‌قیمتی حسابی ذوق‌زده شدم و کار دست خودم و همدستانم دادم.
چرا؟
ما معمولا صورتمان را می‌پوشاندیم. حالا یا با کلاه یا ماسک یا هرچیز دیگری. آن شب من شیشه کشیده بودم و دچار توهم بودم. وقتی وارد ساختمانی در عباس آباد شدیم و چشمم به دوچرخه گران‌قیمت افتاد، ذوق‌زده شدم. فکر می‌کنم بالای 10 میلیون تومان ارزش داشت. دوچرخه را که دیدم شروع کردم به رقصیدن. البته من تبحر خاصی در اجرای حرکات موزون و رقص‌های محلی دارم. آن شب دوستم با دیدن دوچرخه، زیر لب یک آهنگ شاد زمزمه کرد و من رقصیدم و خوشحالی کردم. نقابم افتاد و ظاهرا تصویرم در دوربین مداربسته ساختمان ثبت شد و به این ترتیب لو رفتیم.
اعضای باندتان چند نفر هستند؟
3نفر سارقیم و 6نفر مالخر. چون دوچرخه‌ها را به مالخرها حدود 600هزارتومان می‌فروختیم.



سرقت‌های مرد شیک‌پوش
سارق سابقه‌دار وارد ساختمان‌ها می‌شد و به انباری‌ها دستبرد می‌زد. او پس از آن راننده اینترنتی درخواست می‌کرد و نزد وی خودش را مقیم آمریکا جامی‌زد تا اموال سرقتی را به خانه خودش منتقل کند.
از شگرد سرقت‌هایت بگو؟ تنها بودی یا همدستی هم داشتی؟
تنها بودم. شگردم سرقت از انباری‌ها بود. پس از دستبرد به انباری‌ها درخواست یک خودروی کرایه‌ای می‌کردم. وقتی راننده می‌رسید کروات می‌زدم. البته این را هم بگویم که اغلب با کت و شلوار راهی سرقت می‌شدم تا کسی به من شک نکند. راننده که ظاهر مرا می‌دید به هیچ عنوان شک نمی‌کرد. به او می‌گفتم مقیم آمریکا هستم و مقداری وسایل خانه پدری‌ام را جمع کرده‌ام تا به خانه خودم ببرم. می‌گفتم قصد دارم این اموال را به آمریکا ببرم. راننده‌ها هم با توجه به ظاهرم شک نمی‌کردند و به این ترتیب اموال سرقتی را به خانه‌ام منتقل می‌کردم.
با اموال سرقتی چه می‌کردید؟
در فرصتی مناسب اموال را می‌فروختم.
چند مورد سرقت انجام دادی؟
در مدت 5‌ماه گذشته سرقت‌هایم را انجام دادم اما چون مشکل حواس‌پرتی دارم تعداد دقیق دزدی‌هایم ر افراموش کرده‌ام اما به‌خودم قول داده‌ام پس از آزادی هرگز سراغ کار خلاف نروم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :