• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 25 بهمن 1396
کد مطلب : 6958
+
-

پایان تلخ انتقام‌جویی از مزاحم تلگرامی

انتقام جویی
پایان تلخ انتقام‌جویی از مزاحم تلگرامی

پسر افغان وقتی شنید هموطنش در تلگرام مزاحم خواهرش شده تصمیم گرفت خودش از جوان مزاحم انتقام بگیرد اما همین تصمیم به قیمت جانش تمام شد.

به گزارش همشهری، بامداد دیروز مأموران کلانتری حکیمیه در جریان یک درگیری در شرق تهران قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که 12نفر با هم درگیر شده‌ و با چوب و چماق به جان هم افتاده‌اند. در این میان یکی از آنها با شیشه شکسته ضربه‌ای به دیگری زده و باعث مرگ او شده بود.

درحالی‌که 5نفر نیز در این درگیری مجروح و به بیمارستان منتقل شده بودند تحقیقات برای مشخص شدن علت درگیری و عامل قتل یکی از طرفین شروع شد. مأموران در ادامه 3نفر از شرکت‌کنندگان در درگیری را بازداشت کردند که با انجام تحقیقات از آنها، راز این درگیری مرگبار فاش شد. به گفته افراد دستگیر شده، قاتل مدتی قبل در تلگرام برای خواهر مقتول مزاحمت ایجاد کرده بود. دخترجوان نیز موضوع را با برادرش در میان گذاشته و او هم نقشه انتقام‌جویی کشیده بود. طبق اطلاعات به‌دست آمده از سوی پلیس، مقتول برای گرفتن انتقام از مزاحم تلگرامی خواهرش به همراه تعدادی از دوستانش راهی ساختمان نیمه کاره‌ای که محل کار مزاحم تلگرامی بود شده و به این ترتیب درگیری هولناکی بین آنها در گرفت تا جایی که مزاحم تلگرامی با تکه‌های شیشه شکسته ضربه‌ای به برادر دختر وارد کرده و باعث مرگش شده بود. ماموران همچنین متوجه شدند که عامل جنایت خود نیز در درگیری زخمی  و به بیمارستان منتقل شده بود.

با این اطلاعات قاضی مرادی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران دستور بازداشت عامل جنایت را صادر کرد و جسد مقتول نیز به پزشکی قانونی منتقل شد. متهم به قتل که هم‌اکنون در بیمارستان بستری است تحت مراقبت مأموران قرار گرفت تا پس از بهبودی برای بازجویی به اداره آگاهی منتقل شود.

   به جای انتقام‌جویی، شکایت کنیم

اگر قربانی این حادثه تصمیم به انتقام‌جویی نمی‌گرفت هرگز چنین درگیری هولناکی رخ نمی‌داد و جان کسی را نمی‌گرفت. قاضی محسن مدیرروستا، بازپرس جنایی تهران به همشهری می‌گوید: در این پرونده اگر برادر دختر جوان که متأسفانه جانش را از دست داده، به جای اینکه خودش مجری قانون شود، از فرد مزاحم شکایت می‌کرد، قطعا حالا زنده بود و به‌صورت قانونی می‌توانست موضوع را پیگیری کرده و فرد مزاحم نیز مجازات می‌شد. قانون، برای ‌ایجاد مزاحمت چه از طریق تلفن یا ابزار دیگر تا 6‌ماه حبس برای فرد مزاحم درنظر گرفته، ضمن اینکه توهین و ارسال پیام‌های تهدیدآمیز نیز جرم محسوب شده و مجازات‌های حبس، شلاق و پرداخت جریمه دارد. اما در این پرونده پسرجوان بدون اینکه از راه قانون پیگیر ایجاد مزاحمت برای خواهرش شود تصمیم گرفت خودش مزاحم را ادب کند که این تصمیم با قتل او و مجروح شدن چند نفر دیگر همراه شد. در چنین درگیری‌هایی معمولا کنترل افراد ممکن نیست و حتی ممکن بود موضوع برعکس و جای قاتل با مقتول با هم عوض می‌شد. طی سال‌ها رسیدگی به پرونده‌های جنایی با موارد مشابه زیادی از این پرونده‌ها مواجه بوده‌ام که در همه آنها اگر فرد تصمیم می‌گرفت اجرای عدالت را به قانون بسپارد، هرگز جنایتی رخ نمی‌داد و توصیه‌ام این است که افراد در چنین مواقعی ضمن مشورت با افراد با تجربه، حتما موضوع را از طریق مراجع قضایی و قانونی پیگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید