• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 25 بهمن 1396
کد مطلب : 6948
+
-

خانواده مقتول، قاتل مسیحی را بخشیدند

متهم در آخرین جلسه محاکمه گفت که در همه سال‌های زندان کابوس اعدام می‌دیده و پی به اشتباهش برده است

قتل
خانواده مقتول، قاتل مسیحی را بخشیدند

خانواده مردی که در جریان نزاعی خیابانی به قتل رسیده بود بعد از گذشت 9سال از وقوع جنایت، قاتل را که مردی مسیحی است با دریافت دیه بخشیدند. به گزارش همشهری، این جنایت در یکی از شب‌های خردادماه سال87 در منطقه نظام‌آباد اتفاق افتاد و دقایقی بعد وقتی مأموران به محل حادثه رسیدند، با جسد مردی 50ساله روبه‌رو شدند که شواهد نشان می‌داد به‌دلیل خونریزی شدید جانش را از دست داده است. در تحقیق از شاهدان حادثه مشخص شد مرد میانسال در جریان یک درگیری خیابانی جان باخته است اما معلوم نبود ضارب چه‌کسی است و با چه انگیزه‌ای دست به جنایت زده است. در این شرایط جسد قربانی به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای دستگیری قاتل آغاز شد.

در جریان تحقیقات معلوم شد یک دوربین مداربسته در نزدیکی محل حادثه قرار دارد که از قضا صحنه درگیری را ضبط کرده است. بررسی این تصاویر، کلید معمای جنایی را در اختیار کارآگاهان گذاشت. تصاویر ضبط شده نشان می‌داد 3مرد جوان به مقتول نزدیک شده و بعد از درگیری یکی از آنها با شیء نامشخص ضربه‌ای به سینه مقتول زده است. هرچند این تصاویر کیفیت چندانی نداشت اما مأموران با همین سرنخ توانستند متهم به قتل را دستگیر کنند. وی که از هموطنان مسیحی‌مان است در جریان بازجویی‌های مقدماتی به قتل اعتراف کرد اما گفت: باورش نمی‌شود مردی که با او درگیر شده جان باخته است. او گفت: من و دوستانم در خیابان ایستاده بودیم که با مقتول چشم در چشم و در ادامه درگیر شدیم. ما سه نفر بودیم و او یک نفر اما زور او بیشتر بود. در بین درگیری من یک تکه طلق موتور برداشتم و با قسمتی که تیز بود ضربه‌ای به سینه مقتول زدم و او روی زمین افتاد. من قصد کشتن او را نداشتم و می‌خواستم او را بترسانم. اما بعد فهمیدم که او جانش را از دست داده است.

متهم به قتل در ادامه صحنه جنایت را بازسازی کرد و سپس در شعبه74 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. بررسی محتویات پرونده از گناهکار بودن وی حکایت داشت. در این شرایط هیأت قضایی وی را به قصاص محکوم کرد. این حکم در دیوانعالی کشور نیز تأیید و آماده اجرا شد اما خانواده متهم که تلاش زیادی برای جلب رضایت اولیای دم انجام داده بودند سرانجام به هدف‌شان رسیدند و توانستند با پرداخت دیه مانع اجرای حکم شوند. در این شرایط متهم روز گذشته به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد تا این بار به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

در این جلسه متهم درباره آنچه 9سال و 8‌ماه قبل اتفاق افتاده بود گفت: فکرش را هم نمی‌کردم که یک درگیری ساده به اینجا کشیده شود. وقتی حکم قصاصم صادر شد دیگر خواب و خوراک نداشتم و مدام کابوس می‌دیدم تا اینکه خانواده مقتول راضی شدند در برابر دریافت 300میلیون تومان دیه من را ببخشند. قبول دارم که اشتباه بزرگی مرتکب شدم اما باور کنید آن زمان جوان و بی‌تجربه بودم. به همین دلیل از هیأت قضایی می‌خواهم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

با پایان این جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به‌زودی رأی خود را اعلام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید