• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 9 مرداد 1398
کد مطلب : 69553
+
-

اندیکا؛ محروم‌ترین شهر خوزستان

اندیکا؛ محروم‌ترین شهر خوزستان

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان گفت: براساس اعلام هیات دولت، بنا شد هر استان یک شهرستان را که نسبت به شهرستان‌های دیگرش محروم‌تر است، معرفی کند و بر این اساس در خوزستان شهرستان اندیکا انتخاب شد.

به گزارش تسنیم، «رضا قیصی‌پور» در حاشیه جلسه سند توسعه اندیکا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود یک سال قبل در جلسه‌ای که با استاندار برگزار شد، مقرر شد با توجه به مشکلات بسیاری که در شهرستان اندیکا در زمینه‌های زیرساختی، فرهنگی و اشتغال وجود دارد، طرح جامعی برای اشتغال‌زایی در آن اجرایی شود.  

وی افزود: طرح جامع اشتغالزایی اندیکا در معاونت امور اقتصادی استانداری بررسی و بر اساس اعلام هیئت دولت قرار شد هر استان یک شهرستان خود را که نسبت به شهرستان‌های دیگر استان محروم‌تر است، معرفی کند که در استان خوزستان شهرستان اندیکا انتخاب شد.

قیصی‌پور با اشاره به این‌که وزارت کشور متولی این امر شد و برای اجرایی شدن طرح جامع توسعه شهرستان اندیکا پیگیری‌های بسیاری را انجام داد، گفت: امسال با توجه به مکاتبات با وزیر کشور و 2 جلسه گردهمایی مدیران منتخب استانداری در وزارت کشور، حکمی توسط وزیر کشور به‌ عنوان مسئول توسعه شهرستان اندیکا ابلاغ شد.

این مسئول ادامه داد: مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان به‌ عنوان مدیرکل منتخب برای پیگیری طرح انتخاب و قرار شد 3 کمیته زیرساخت، اشتغال و فرهنگی تشکیل دهد که استاندار باید حکم مدیران پیشنهادی را ابلاغ کند.

قیصی‌پور با اشاره به برگزاری جلساتی در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی، اشتغال و فرهنگی بیان کرد: در این جلسات دستگاه‌ها موضوع‌های خود را مطرح کردند و قرار شد کمیته‌ها فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین، با بررسی دقیق مشکلات، پروژه‌های عملیاتی را در جلسه‌ای که اوایل هفته آینده با حضور همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استانداری برگزار می‌شود، نهایی می‌کنیم.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان با اشاره به تاکید استاندار بر عملیاتی شدن طرح یادشده گفت: اندیکا شهرستان وسیعی است و به سبب این‌که 92 درصد آن بخش روستایی است، ایجاد امکانات زیرساختی همچون جاده در آن بسیار اهمیت دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید