• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69450
+
-

ساخت دستگاه ماندگاری گل‌های شاخه‌بریده

دستگاه ذخیره‌سازی بلندمدت گل‌های شاخه‌بریده با هدف حفظ کیفیت این محصول برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی نخستین بار در کشور از سوی گروهی از ایده‌پردازان اراکی با حمایت پارک علم و فناوری استان مرکزی ساخته شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آواپردازش رها اراک گفت: این ایده ۲ سال پیش ایجاد و عملیاتی شد و فرایند تجاری‌سازی دستگاه مذکور نیز با حمایت پارک علم فناوری استان مرکزی دنبال شده است.
«سید مهدی موسوی» افزود: مشابه داخلی این محصول در کشور وجود ندارد، اما در برخی از کشورهای دیگر تولید شده است.

وی بیان کرد: با نتیجه دادن این ایده و ساخت دستگاه ذخیره‌سازی بلندمدت گل‌های شاخه‌بریده می‌توان از ظرفیت برجسته تولید گل کشور به‌ویژه شهرستان محلات که به دهکده گل ایران شهرت دارد برای صادرات و عرضه بلندمدت با کیفیت دربازارهای داخلی بهره برد. 
مدیر عامل شرکت آواپردازش رها اظهار کرد: برای ساخت این محصول بیش از 3 میلیارد ریال هزینه شده که حدود ۷۰۰ میلیون ریال آن از محل تسهیلات پارک علم و فناوری و بقیه از محل آورده شخصی تأمین شده است. 

موسوی در مورد فعالیت دستگاه ذخیره‌سازی بلندمدت گل‌های شاخه‌بریده توضیح داد: گل‌های بریده شده برای مدت زمان کوتاهی در این دستگاه قرار می‌گیرند و با فرایندی که روی آنها اعمال می‌شود، ماندگاری و دوامشان برای 3 هفته بیشتر می‌شود و این موضوع برای تولیدکنندگان و شاغلان حوزه گل که با محصول مصرفی مواجهند حیاتی است.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که عمده تولیدکنندگان گل کشور به صورت خرد فعالیت می‌کنند و در فرایند صادرات باید مدت زمانی برای انباشت گل‌ها به میزان یک محموله صادراتی صبر کرد، فعالیت دستگاه ذخیره‌سازی بلندمدت گل می‌تواند در حفظ گل‌ها و جلوگیری از فرسودگی آنها کمک کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید