• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69447
+
-

افزایش 18 درصدی نرخ سرویس مدارس

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم اعضا با افزایش ۱۸ درصدی نرخ سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان موافقت کردند. البته این نرخ ویژه خودروهای پژو، سمند و تیبا اعلام شده است. به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش قم گفت: برای افزایش نیافتن یا افزایش حداقلی نرخ سرویس مدارس این استان پافشاری کردیم، اما این مسأله ذی‌نفعان دیگری هم دارد. 

«حمیدرضا شیخ‌الاسلام» افزود: در مسأله سرویس مدارس، رانندگان و تاکسی‌داران هم صحبت‌های بحقی در مورد افزایش هزینه‌ها دارند که باید به آنها نیز توجه داشته باشیم.  وی با بیان این‌که وضعیت معیشت مردم و شهروندان در اولویت اداره کل آموزش و پرورش قرار دارد بیان کرد: شورای اسلامی شهر مقدس قم نرخ سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در سال ۹9–۹8 را ۱۸ درصد افزایش دادند . شیخ‌الاسلام اضافه کرد: آنچه مربوط به اداره کل آموزش و پرورش استان قم است، اعم از شهریه مدارس خاص یا پیش دبستانی‌ها، تلاش کرده‌ایم تا حداقل افزایش را داشته باشیم و بتوانیم به عنوان اولیای دوم دانش آموزان، وضعیت مالی مردم را در نظر بگیریم. 

با این افزایش، تاکسی‌سرویس‌هایی که پنج‌شنبه‌ها تعطیل باشند، نرخ آنها ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان و در صورتی که دانش‌آموزان را در روز پنج‌شنبه نیز جابه‌جا کنند، نرخ آنها ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است. سرویس مدارس که زیر نظر تاکسیرانی فعال بوده، باید حداکثر ۴ دانش‌آموز را جابه‌جا کنند و به اولیای دانش‌آموزان توصیه شده است تا فقط از این تاکسی‌سرویس‌ها استفاده کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید