• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69342
+
-

راه‌اندازی اورژانس شیمیایی در تبریز

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از راه‌اندازی اورژانس شیمیایی در تبریز خبر داد. به گزارش فارس، «محمدباقر آقایی»  با بیان این که دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه به‌روز کردن موارد مرتبط با پدافند غیرعامل اقدام کنند، اظهار کرد: تهدیدات به 2 صورت طبیعی و غیرطبیعی هستند. در تهدیدات طبیعی انسان و دشمن نقشی ندارند و توسط طبیعت انجام می‌شوند، مانند زلزله و 49 حادثه طبیعی شناخته‌شده دیگر. 

وی افزود: تهدیدات غیرطبیعی به تهدیداتی اطلاق می‌شود که انسان‌ها و دشمنان در به وجود آوردن آنها کاملا دخیل هستند و ما باید برای مقابله با آنها نیز برنامه داشته باشیم. از تمام ادارات انتظار داریم به احصا و استخراج تهدیدات غیرطبیعی در حوزه ماموریت خود اقدام و برای رفع آنها راهکار قابل اجرا ارائه کنند.  این مسئول بیان کرد: استان آذربایجان ‌شرقی در مسیر بین‌المللی و مسیر حمل مواد شیمیایی با کامیون‌ قرار دارد و شهر تبریز نیز یکی از قطب‌های تولید مواد شیمیایی است.

بنابراین ضرورت داشت برای مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی به تشکیل قرارگاه شیمیایی اقدام شود. این امر سال 97 در استان ما اتفاق افتاد و به تبع آن رزمایش‌های مختلفی انجام شد و اکنون نیز به دنبال راه‌اندازی اورژانس شیمیایی در تبریز هستیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید