• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69325
+
-

توجه به فرهنگسازی مهارتی در شهر اصفهان

شهردار اصفهان گفت: امروزه شاهد افزایش آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستیم در صورتی که نیاز به کار و ایجاد اشتغال و حضور در عرصه‌های عملیاتی ضروری است، اما به علت نبودن مهارت و ناتوانی در عرصه‌های عملی، این مسئله به معضل تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، «قدرت‌الله نوروزی» در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اگر بخواهیم شهر را بنا بر نیاز شهروندان اداره کنیم لازم است مهارت‌های لازم در افراد به کار گرفته شده وجود داشته باشد تا شهر‌ زیست‌پذیرتر، شاداب‌تر و دل‌پذیرتر باشد.

وی افزود: اگر نیروهای ما از مهارت بیشتری برخوردار بودند شاید وضعیت فضای سبز از شرایط کنونی بهتر و عالی‌تر بود. لازم است تمام نیروهای شهری مهارت و فن لازم را بیاموزند چون بدون داشتن ابزار و نیروهای حرفه‌ای، امور به خوبی پیش نخواهد رفت و در همه رشته‌ها شاهد نواقص آموزشی هستیم.

نوروزی تاکید کرد: با کمک آموزشگاه فنی حرفه‌ای باید بتوانیم این مهارت‌ها را ایجاد و تقویت کنیم.

وی با بیان این‌که شهرداری اصفهان در تلاش است تمام مسائل مطرح شده در شورا را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد، تصریح کرد: امروز سیاست حوزه فرهنگی شهرداری، آموزش مهارت‌های زندگی در آموزشگاه‌ها است تا «فرهنگسازی مهارتی» انجام شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: دنیای کنونی به گونه‌ای است که اگر کسی بخشی از مهارت‌ها را نداشته باشد، مدیر و کارمندان موفق نخواهند بود و بیکاری افزایش خواهد داشت. تعامل و حمایت از عرصه فنی حرفه‌ای باید باشد تا آموزش مهارت‌‌های ضروری افزایش پیدا کند و با این مهارت‌آموزی خوداشتغالی به وجود آید.
«علیرضا نصر اصفهانی»، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نطق میان‌دستور خود گفت: شهر اصفهان به دوران بلوغ خود رسیده و روز به روز شاهد افزایش حس تعلق شهروندان به شهر، تمایل به مشارکت در امور، توجه به حقوق همنوعان، تلاش در حفظ و نگهداری از سرمایه‌های شهری، همدلی و همراهی و همکاری در توسعه شهری و ارج نهادن به ایجاد توسعه پایدار هستیم.

این عضو شورای شهر اظهار کرد: شهر اصفهان در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و با سرزندگی هرچه تمام‌تر علی‌رغم وجود موانع موجود به‌ویژه مشکلات اقتصادی، همچنان به پیش می‌رود.
وی ضمن توضیح جزئیات عرضی ابرپروژه ملی «رینگ حفاظتی شهر اصفهان» گفت: این پروژه برگ زرین دیگری را به افتخارات این شهر و استان اصفهان می‌افزاید.

نصر اصفهانی در ادامه نطق خود با اشاره به نزدیک شدن به جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از دست‌اندرکاران خواست در جهت رفاه حال شهروندان و استفاده بهینه و حداکثری از امکانات موجود در شهر به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی شود که سالن‌های سینمایی سیتی‌سنتر نیز جهت نمایش چند فیلم استفاده شود.
این عضو شورای اسلامی شهر گفت: با توجه به افزایش 5 برابری جرایم ماده ۱۰۰، در سال ۹۸ انتظار داریم تا متولیان از انجام هرگونه تخلفی مازاد بر آنچه در پروانه ساختمانی آمده پرهیز کنند و اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شود.

«کوروش خسروی» عضو دیگر شورا در تذکرات اجرایی جلسه ضمن اعلام بخش‌های جشنواره کودک ‌و نوجوان در اصفهان گفت: از دبیرکل جشنواره می‌خواهم که حداکثر همکاری را با سازمان سینمایی شهرستان داشته باشد تا سینمای پرکارتر و پردرآمدتری داشته باشد.
«فریده روشن» عضو شورای شهر اصفهان نیز در تذکرات گفت: علی‌رغم تجهیز هنرسرای خورشید اختصاص بودجه و تامین تجهیزات صورت نگرفته و شایسته است در اسرع وقت توجهات لازم انجام شود. 
وی همچنین گفت: ایجاد ردیف اعتباری مناسب برای نمایشگاه ویژه مستضعفین باید انجام شود. در خصوص پارک موتورسیکلت‌ها و اجازه تردد در این میدان نیز لازم است تا مدیریت ویژه‌ای انجام شود تا شاهد نظم بیشتر در آن باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید