• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69300
+
-

50   واحد تولیدی گلستان دوباره فعال می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در صنعت استان گفت: تا پایان امسال ۵۰ واحد صنعتی راکد و تعطیل به چرخه تولید بازمی‌گردند.به گزارش تسنیم «حسینقلی قوانلو» با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اظهار کرد: در حال حاضر 946 واحد صنعتی در استان داریم که در سال‌های اخیر میزان سرمایه‌گذاری در این واحدها به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: بخشی از طرح‌های صنعتی استان طی سال‌های آینده تکمیل می‌شوند و به بهره‌برداری خواهند رسید. تا 4 سال آینده و با فعال شدن این واحدها 27 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این‌که فعال کردن واحدهای تعطیل یکی از اولویت‌هاست، گفت: در 2سال اخیر حدود 60 واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید برگشتند. وی ادامه داد: بخشی از واحدهای صنعتی و تولیدی در سال‌های گذشته به علت بدهی و مسائل دیگر به تملک بانک‌ها درآمدند. تلاش می‌کنیم با همکاری بانک‌ها تعدادی از این واحدها را دوباره فعال کنیم.

قوانلو با اشاره به فعالیت 60 هزار واحد صنفی در استان گفت: سال گذشته 8600 پروانه کسب در استان صادر شد که رشد 2 درصدی نسبت به سال قبل از آن دارد.این مسئول با بیان این‌که اصناف یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در ایجاد اشتغال هستند، افزود: اصناف بدون این‌که حتی یک ریال تسهیلات دولتی دریافت کنند، شکل می‌گیرند و اشتغال ایجاد می‌کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید