• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 25 بهمن 1396
کد مطلب : 6929
+
-

مدیرانی که امید‌ ونشاط ندارند بروند

روحانی: تا پایان سال97، سهم بیمه کارفرمایان هر کارگاهی که در چارچوب طرح تکاپو، نیروی کار جذب کند، برعهده دولت خواهد بود

دولت
مدیرانی که امید‌ ونشاط ندارند بروند

رئیس‌جمهور، اراده، اطمینان، نشاط و امید به آینده را اساس پیشرفت دانست و با تأکید بر اینکه مدیرانی باید بمانند که به آینده امید صددرصدی دارند، اظهارداشت: انسجام و وحدت مردم، عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود و تا زمانی که این انسجام و وحدت هست، هیچ قدرت خارجی‌ای کاری از پیش نخواهد برد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،  حسن روحانی در نشست مشترک استانداران، وزرا، روسای سازمان‌های اقتصادی و مدیران مؤسسات مالی و اعتباری با تجلیل از حضور مردم در راهپیمایی 22بهمن گفت: باوجود برخی مشکلات، مردم با قوت مسیر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را طی می‌کنند و امروز هم اگر از مردم سؤال شود، در مقابل دخالت بیگانگان، اختناق یا استبداد، باز هم با 98.2درصد به جمهوری اسلامی، رأی می‌دهند. روحانی با بیان اینکه وظایف سخت و سنگینی در قبال انقلاب اسلامی، مردم ایران و نظام بر عهده داریم، اظهار داشت: وقتی که براساس قانون اساسی، مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده گرفتیم، بار بسیار سنگینی بر دوش‌مان قرار گرفته و باید تلاش خود را انجام دهیم تا این مسئولیت را به درستی به انجام برسانیم. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اراده، نشاط و امید به آینده از پایه‌های اصلی پیشرفت کشور است، گفت: مدیرانی باید سر کار بمانند که به آینده امید دارند. ما کاملاً به آینده کشور امیدواریم و می‌توانیم کشورمان را در مسیر پیشرفت قرار دهیم.

وی با طرح این سؤال که چرا همه دنیا درخصوص برجام در برابر ترامپ ایستادند، اظهار داشت: بی‌تردید اگر نظام و آینده کشورمان مستحکم نبود، بیش از 190کشور جهان روبه‌روی ترامپ نمی‌ایستادند و این ایستادگی نشانه اعتماد جهان به این نظام، ملت و دولت است چرا که آنها در مسیری که می‌خواهند قرار بگیرند، محاسبات لازم را انجام می‌دهند و بی‌دلیل تمام حیثیت و توان سیاسی خود را هزینه نمی‌کنند.

روحانی اضافه کرد: در ابتدای دولت یازدهم ریسک اعتباری ایران بیش از 7درصد بود و امسال به 5درصد رسیده است و این نیز نشانه‌ای از افزایش اعتماد جهانی به کشورمان است و سایر شاخص‌ها نیز همین روند اعتماد جهانی را نشان می‌دهد. رئیس‌جمهور در ادامه، اشتغال را از مهم‌ترین مطالبات مردم دانست و با تأکید بر اینکه در سال آینده باید حرکت فوق‌العاده‌ای در مسیر اشتغال‌زایی انجام شود، گفت: در رابطه با اشتغال روستایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موظف است تمام منابع پیش‌بینی شده برای اشتغال روستایی را تا پایان تیرماه سال آینده، اختصاص دهد. 

روحانی افزود: از امروز تا پایان سال 97، سهم بیمه کارفرمایان هر کارگاهی که در چارچوب طرح تکاپو، نیروی کار جذب کرده و آموزش دهد، برعهده دولت خواهد بود. در این زمینه بیمه حوادث را هم دولت برعهده می‌گیرد. بی‌تردید با اشتغال روستایی و توجه به آموزش حین کار، می‌توان تحول بزرگی در زمینه اشتغال ایجاد کرد. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: توجه به اشتغال در فضای مجازی می‌تواند واسطه‌های مضر و هزینه حمل‌ونقل و تأخیر در چرخه تولید و خدمات را حذف کند و باعث شود تا جنس و محصول ارزان به‌دست مردم برسد. رئیس‌جمهور همه مسئولان اجرایی و استانی را به تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه فضای مجازی و فناوری اطلاعات، توصیه کرد و گفت: در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد 100هزار شغل برای سال97، پیش‌بینی شده است. روحانی در ادامه به برنامه دولت برای اصلاح بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: دولت زمین‌های فراوانی در سراسر کشور دارد و طبق قانون تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها، زمین‌هایی که در اختیار دارند را باید برای ساخت مسکن و بازآفرینی بافت‌های فرسوده به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهم‌ترین اصل دولت در بخش مسکن، حفظ سلامت و زندگی مردم است، گفت: به هر ساکن بافت فرسوده، مسکنی با 20درصد زیر بنای بیشتر تحویل می‌شود. طرح بازآفرینی شهری برنامه اساسی دولت برای مسکن خانه‌اولی‌ها، صیانت از جان و سلامت مردم و نوسازی محله‌های کهنه و فرسوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید