• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69240
+
-

ترفندهایی برای تشخیص میگوی تازه

ترفندهایی برای تشخیص میگوی تازه

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دام‌پزشکی استان بوشهر شرایط بهداشتی و ظاهری میگو در هنگام خرید و همچنین معیارهای تعیین تازگی میگو را تشریح کرد. 

به گزارش مهر، «محمدرضا عباسی» افزود: از دیرباز همزمان با آغاز صید میگو، همواره مردم این دیار اشتیاق فراوانی برای خرید و مصرف این آبزی داشته‌اند. برای همین، بر خود واجب می‌دانیم نکاتی را در خصوص ضوابط بهداشتی این محصول به اطلاع عموم برسانیم.

وی بیان کرد: در هنگام خرید میگو به شاخصه‌هایی همچون رنگ، سر و سینه و دم میگو، پاها، پوسته و آنتن‌ها، چشم‌ها، بوی میگو و گوشت آن باید توجه کرد.
عباسی گفت: رنگ میگوی مطلوب هنگام خرید باید طبیعی، روشن و کاملاً عاری از رنگ تیره باشد. سیاه‌شدگی سر و سینه و دم و پوست نشانه کهنگی و فاسد بودن میگو است. رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دام‌پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: سر و سینه و دم میگو باید محکم و کاملاً متصل به هم باشد و اگر از هم جدا باشند، نشانه فاسد بودن میگو است.

وی اظهار کرد: پاها، پوسته و آنتن‌های میگوی سالم باید کاملاً سفت و محکم باشد و اگر آنتن‌ها و پاها از همدیگر جدا شود و مقداری از پوست هم جدا شود، علامت کهنه و فاسد بودن میگو است.
عباسی اضافه کرد: چشم‌های میگوی سالم باید روشن، براق و محکم باشد. ضمن این‌که بوی جلبک‌های دریایی یا آب دریا و داشتن گوشتی سخت و آبدار، سفید و درخشنده نشانه میگوی سالم است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید