• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69225
+
-

مهر تأیید بر 17 پروژه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد

پروژه‌های مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت استان نیز در فهرست پروژه های اقتصاد مقاومتی سال 98 قرار گرفته اند

اقتصادی
مهر تأیید بر 17 پروژه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در چند سال اخیر برای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع اقتصاد مقاومتی تشکیل شده که از مهم‌ترین وظایف این ستاد ارائه پیشنهاد‌های دستگاه‌های استانی تحت عنوان پروژه‌هایی است که می‌توانند در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال اثرگذار باشند. 

به گزارش تسنیم، نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در حالی به ریاست استاندار برگزار و فهرست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال 98 اعلام شد که در کمال ناباوری، نام پتروشیمی دهدشت به عنوان مهم‌ترین پروژه‌ اشتغال‌زای شهرستان کهگیلویه در آن نبود.


ویژگی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در سال 98 سازمان برنامه و بودجه از طریق مکاتباتی که با استانداران سراسر کشور داشت یک سری ویژگی‌ها را برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تعیین کرد، از جمله این‌که این پروژه‌ها باید به افزایش ظرفیت تولید داخلی منجر شود و به حفظ اشتغال موجود کمک کند. «حسن نوروزی» با بیان این‌که پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید مولد اشتغال باشد و معیشت اقشار آسیب‌پذیر و محیط کسب و کار را بهبود دهد افزود: مقابله با تحریم‌ها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از دیگر ویژگی‌های مد نظر سازمان برنامه و بودجه است و بنابراین، قرار دادن پروژه‌های عمرانی در زمره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تاثیر چندانی در رتبه استان در این حوزه ندارد.


پروژه‌های نهایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های اجرایی استان 47 پروژه را برای قرار گرفتن در فهرست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال 98 به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارسال کردند که از این تعداد 28 پروژه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مصوب شد و در نهایت، از این 28 پروژه 17 مورد در سازمان برنامه و بودجه کشور تایید
 شد.

نوروزی عنوان کرد: از 17 پروژه اقتصاد مقاومتی استان در سال 98، 5 پروژه شامل پمپاژ باباکلان، سد ایلی‌آباد بهمئی، سد کوهبرد، شبکه‌های 3 و 4 آب‌رسانی به اراضی لیشتر و پرورش ماهیان سردابی در حوزه کشاورزی و 4 پروژه شامل جاده بابامیدان- یاسوج- سمیرم، پل تنگاری، راه یاسوج-‌ سی‌سخت و تعریض جاده گچساران- بی‌بی‌حکیمه در حوزه راه و شهرسازی هستند.

وی با بیان این‌که 3 پروژه مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت استان نیز در فهرست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال 98 قرار گرفته‌اند عنوان کرد: این پروژه‌ها شامل طرح لوله‌های بدون درز نفت و گاز، اتیلن و پتروشیمی گچساران و آب معدنی دنا هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد فناوری‌های نوین گندزدایی، تامین برق مورد نیاز فضای اداری و کشت و توسعه گیاهان دارویی را از دیگر پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی استان در سال 98 عنوان کرد. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی هم در این نشست خواهان نظارت بر میزان پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان شد و اظهار کرد: این نظارت‌ها باید مستمر باشد تا اگر جایی پروژه‌ای با مشکل روبه‌رو شد و یا تخصیص‌های ملی به‌موقع انجام نگرفت پیگیری شود. 

«حسین کلانتری» از دستگاه‌های اجرایی استان خواست ظرف مدت یک هفته نظرهای اصلاحی خود را در مورد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال 98 به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند و افزود: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی متفاوت با پروژه‌های عادی ما است و باید به صورت کاملا ویژه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید