• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69205
+
-

20 درصد خودروها در زنجان تک‌سرنشین هستند

20 درصد خودروها در زنجان تک‌سرنشین هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با تأکید بر کاهش تردد در هسته مرکزی شهر زنجان گفت: 20 درصد خودروهای خیابان‌های زنجان تک‌سرنشین هستند. 

سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از موضوعاتی که در کاهش تصادفات باید مورد نظر گیرد، بحث فرهنگ‌سازی در زمینه درست رانندگی کردن است. وی با بیان این‌که فرهنگ درست رانندگی و رعایت نکات ایمنی قطعا در کاهش تصادفات موثر است، افزود: از رانندگان می‌خواهیم برای حفاظت از جان خود و سرنشینان نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تردد بیش از ظرفیت خیابان‌ها را نیز از دیگر عوامل موثر در افزایش تصادفات رانندگی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر 20 درصد از خودروهایی که در خیابان‌های زنجان تردد می‌کنند تک‌سرنشین هستند. در صورتی که برای استفاده از وسیله نقلیه عمومی فرهنگ‌سازی شود، بار ترافیکی شهر بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. 

شیرمحمدی با اشاره به این‌که در حال حاضر ترافیک در شهر زنجان مقطعی است و در ساعات مشخصی از شبانه‌روز رخ می‌دهد، گفت: بیشترین ترافیک شهر زنجان مربوط به ساعت 12 تا 14 و در عصر نیز از 18 تا 21 و 30 دقیقه شب است. وی به اجرای طرح خط ویژه اشاره کرد و یادآور شد: طرح خط ویژه با هدف کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر در حال اجراست. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان خاطرنشان کرد: قبلا 140 دستگاه اتوبوس به هسته مرکزی شهر رفت‌وآمد داشتند و امروز این تعداد به 12 دستگاه کاهش یافته است. شیرمحمدی با اشاره به زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده در طرح برای حرکت اتوبوس‌ها و توقف زمانی کمتر آنها توضیح داد: همه اینها بار ترافیکی عظیمی را از هسته مرکزی شهر کاهش داده است. 

وی با بیان این‌که مدت زمان زیادی از اجرای طرح خط ویژه نمی‌گذرد، گفت: قطعا جاسازی این طرح و آشنایی بیشتر مردم با آن و همچنین ارائه خدمات بهتر با استفاده از ظرفیت حمل‌و‌نقل عمومی موجب کاهش ترافیک خواهد شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید