• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69191
+
-

« باشماق» تغییر چهره می‌دهد

استاندار کردستان: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مرز باشماق پیش‌بینی شده است

خبرخوان
« باشماق» تغییر چهره می‌دهد

استاندار کردستان گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی مرز باشماق پیش‌بینی شده است. به گزارش ایسنا «بهمن مرادنیا» اظهار کرد: هفته گذشته با وزیر راه و شهرسازی جلسه داشتیم که برای طرح ساماندهی مرز باشماق ۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد. وی افزود: وزیر راه دستور دادند که سازمان حمل‌ونقل و راهداری به‌سرعت این طرح را اجرایی کند و ما هم از همه دستگاه‌های استان می‌خواهیم که به اجرایی شدن هرچه سریع‌تر این طرح کمک کنند.استاندار کردستان عنوان کرد: جلسه دیگری نیز این هفته در وزارت کشور در مورد مرزهای استان داشتیم که موضوع دستگاه ایکس‌ری مرز باشماق مطرح شد. این دستگاه تعمیر و بازسازی شده و اکنون فعال است. 

وی ادامه داد: همچنین بحث افزایش نیروی انسانی را در گمرک مرز باشماق مطرح کردیم که کاری زمان‌بر است و هنوز مجوزهای لازم برای آن صادر نشده، اما گمرکات استان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند نیروهایی را به صورت موقت در این نقطه به‌کارگیرد. مرادنیا در ادامه از سازمان اموال تملیکی خواست که وضعیت کالاهای خوراکی و بهداشتی موجود در انبارهایشان را که تاریخ مصرف دارند، هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کند. 

معاون حمل‌و‌نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: طرح ساماندهی مرز باشماق که از سال گذشته به اداره راهداری واگذار شده، در حال حاضر فاز اول مطالعات آن انجام شده است. «عبدالرحمن حسینی» اظهار کرد: برای شروع و اجرای این طرح به 110 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید