• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69100
+
-

دام اینستاگرامی 2دختر برای باج‌گیری از مردان متأهل


 2 دختر 20ساله پس از شناسایی مردان متأهل در اینستاگرام آنها را فریب داده و به‌ خانه‌شان دعوت می‌کردند تا دیگر اعضای باند، نقشه زورگیری و اخاذی از آنها را عملی کنند.
به گزارش همشهری، اعضای این گروه 4نفره از یک سال پیش باج‌گیری‌هایشان را شروع کردند و در این مدت بیشتر طعمه‌هایشان از ترس آبروریزی حاضر به شکایت نشدند تا اینکه آخرین طعمه آنها باعث لو رفتن این گروه و بازداشت 2 نفرشان شد.
ماجرا از این قرار بود که چند روز قبل ساکنان ساختمانی در شرق تهران صدای فریادهای مردی را شنیدند که درخواست کمک می‌کرد. صدا از داخل یکی از واحدها شنیده می‌شد و ساکنان ساختمان خودشان را به پشت در همان واحد رساندند. مردی که درخواست کمک می‌کرد فریاد می‌زد که دست و پایش بسته است و قادر به تکان خوردن نیست تا در را باز کند. او می‌گفت سارقان او را در خانه زندانی کرده‌اند و همسایه‌ها با شکستن قفل در وارد آپارتمان شدند و دست و پای مرد جوان را باز کردند. او می‌گفت که 2 دختر و 2 پسر اموالش را سرقت کرده و در خانه زندانی‌اش کرده‌اند. در ادامه، ماجرای این سرقت به پلیس گزارش شد و طولی نکشید که مأموران در محل حاضر شدند. مرد جوان در توضیح ماجرا به مأموران گفت: مدتی قبل در اینستاگرام با دختری به نام سمانه آشنا شدم، چندین بار با هم قرار ملاقات گذاشتیم و او خودش را دختری تاجر و پولدار جا زد اما کمی بعد متوجه شدم که همه حرف‌هایش دروغ بوده و دیگر جوابش را ندادم. وی ادامه داد: چند روز پیش او دوباره به من زنگ زد و گفت مشکلی برایش پیش آمده و خواست کمکش کنم. آدرس و لوکیشن خانه‌اش را برایم فرستاد و من نیز بی‌خبر از همه جا قدم در این آپارتمان که سمانه می‌گفت متعلق به‌خودش است گذاشتم. اما به محض ورود دو پسرجوان که لباس پلیس به تن داشتند از اتاق بیرون آمدند و شروع به کتک زدن من کردند. آنها می‌گفتند که برای سمانه مزاحمت ایجاد کرده‌ام و هرچه پول داشتم را سرقت کردند. علاوه بر این کارت عابربانک هایم به همراه رمزشان، انگشتر و زنجیر طلایم و سوئیچ خودروی مگان مرا گرفتند و با بستن دست و پایم، سوار ماشینم شدند و فرار کردند.

تصادف
به‌دنبال این شکایت تحقیقات برای دستگیری سارقان آغاز و مشخص شد که آپارتمان محل حادثه، آپارتمانی اجاره‌ای بوده است. دختری جوان این آپارتمان مبله را برای چند ساعت اجاره کرده بود و مدارکی که در اختیار صاحبخانه قرار داده بود، جعلی بود. در گام بعدی مشخصات خودروی مگان شاکی در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت و هنوز یک ساعت از ماجرا نگذشته بود که مشخص شد خودروی مگان در اتوبان تهران- کرج با یک خودروی سراتو تصادف کرده است. مامورانی که در صحنه تصادف حاضر شده بودند، پس از استعلام پلاک خودرو متوجه سرقتی بودن آن شده و قصد داشتند دختر و پسری را که سوار ماشین بودند دستگیر کنند که آنها فرار کردند. با این حال مأموران به تعقیب آنها پرداخته و توانستند این دختر و پسر را دستگیر کنند. متهمان پس از دستگیری به اداره پلیس منتقل شدند و معلوم شد که آنها 2نفر از اعضای همان باندی هستند که صاحب خودروی مگان را در آپارتمان اجاره‌ای زندانی کرده و اموالش را دزدیده بودند. آنها در بازجویی‌ها به سرقت و باج گیری‌های سریالی با همدستی دو نفر از دوستانش که دختر و پسری جوان بودند اعتراف کردند و گفتند که پس از فریب مردان متأهل آنها را به آپارتمان‌های اجاره‌ای کشانده و اموالشان را سرقت می‌کردند. با اظهارات سارقان، تحقیقات برای شناسایی متهمان فراری و شاکیان این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید