• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69005
+
-

سطح‌بندی 2 هزار ژیمناست آذربایجان شرقی

سطح‌بندی ژیمناست‌های پسر و دختر آذربایجان شرقی باحضور ۱۱۰۰ پسر و ۹۰۰ دختر انجام شد

گپ روز
سطح‌بندی 2 هزار ژیمناست آذربایجان شرقی

اشرف شفیعی | تبریز - خبرنگار:


همزمان با تابستان، ده‌ها کلاس ورزشی از جمله ژیمناستیک در تبریز و شهرهای دیگر آذربایجان شرقی برگزار و با استقبال خوبی هم از سوی شهروندان روبه‌رو می‌شود. اما یکی از مهم‌ترین معضلات این آموزش‌ها که سال گذشته نیز همشهری در گزارش کاملی به آن پرداخت، نبود هماهنگی‌های لازم میان آموزش‌ها و سطوح متفاوت این آموزش‌هاست تا آنجا که افزایش شکایت‌های مردمی به اخطار گرفتن چند باشگاه هم منجر شد.

در همین زمینه سال گذشته اقداماتی از سوی هیات ژیمناستیک آذربایجان شرقی انجام شد و امسال نیز این برنامه‌ها به صورت گسترده‌تر برای نظارت بر عملکرد این آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود. «حمید بخشایی» رئیس هیات ژیمناستیک آذربایجان شرقی در این زمینه به چند سوال پاسخ داده است که در ادامه می‌خوانید. 

یکی از گلایه‌های شهروندان نبود آموزش‌های یکسان و نیز وجود آموزش‌های غیراصولی در باشگاه‌هاست. از سوی دیگر، مربیان هم مدعی نبود سطح یکسان در زمینه وضعیت جسمانی شرکت‌کنندگان در کلا‌س‌ها هستند. برای اصلاح این روند چه اقدامی انجام شده است؟

مربیانی که در کلاس‌ها حضور دارند باید دوره‌های لازم را طی کرده باشند و یکسان‌سازی‌ آموزش‌ها در این زمینه انجام می‌شود. هر مربی‌ای نمی‌تواند در کلاس‌ها حضور داشته باشد و مربیان باید حداقل دوره‌های لازم مهارتی را گذرانده و کارت مربیگری را دریافت کرده باشند. اما کودکان و نوجوانان حاضر در کلاس‌ها نیز به سطح‌بندی نیاز دارند که این کار از سال گذشته آغاز شده است و امسال هم ادامه دارد.

چند نفر در این سطح بندی شرکت کرده‌اند؟

از ابتدای تابستان تا‌کنون 1700 نفر در این سطح‌بندی شرکت کرده‌اند. سال گذشته این تعداد هزار نفر بود. این افزایش نشان از توجه شهروندان به اهمیت سطح‌بندی دارد. آزمون سطح‌بندی ژیمناستیک‌کاران‌ زیر نظر کارشناسان هیات ژیمناستیک استان و مربیان آموزشگاه‌ها انجام می‌شود. با این کار دیگر آموزش‌ها سلیقه‌ای نخواهد بود و هر فرد در سطح تعیین شده خود آموزش‌های لازم را دریافت خواهد کرد. این اقدام می‌تواند به استعدادیابی هم منجر شود. از سوی دیگر، در این مقطع مربیانی مجوز ارتقای مدرک دریافت می‌کنند که شاگردان آنها بتوانند در آزمون نهایی سطح‌بندی نمره قبولی دریافت کنند. لازم به ذکر است که جدیدترین آزمون سطح‌بندی ژیمناستیک پسران و دختران آذربایجان شرقی 4 تا 6 مرداد در سالن ژیمناستیک شهید دلیر اکبری تبریز برگزار شد و ۱۱۰۰ پسر و ۹۰۰ دختر در این آزمون حضور داشتند. 

آیا متد خاص آموزشی هم برای این سطوح در نظر گرفته می‌شود؟

بله، متناسب با هر سطح تمرین‌ها و آموزش‌ها هم متفاوت خواهد بود. این موضوع از آسیب‌دیدگی کودکان هم جلوگیری می‌کند و آنان آموزش‌هایی متناسب با توان خود را دریافت می‌کنند. مربی هم می‌داند چه آموزش‌هایی باید ارائه شود و تمرین‌ها به صورت هدفمند خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید