• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 68999
+
-

دغدغه آب و فاضلاب در صدرا

گزارش
دغدغه آب و فاضلاب در صدرا

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب پایدار و تصفیه ‌بهداشتی فاضلاب از موضوعات مهم و راهبردی شهر صدرا محسوب می‌شود و بی‌توجهی به این موضوع مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌کند. 

به گزارش ایرنا، «بهرام پارسایی» در حاشیه بازدید از شهر جدید صدرا افزود: با توجه به تعامل خوب و سازنده‌ای که با سازمان برنامه و بودجه برقرار شده، ردیف ملی برای تصفیه‌خانه‌های شهر شیراز و صدرا در سال جاری اختصاص پیدا کرده است. 

وی اضافه کرد: طبق جلسه‌ با وزیر نیرو مقرر شد تا مهر ماه سال جاری پروژه خط انتقال آب شماره ۲ از سد درودزن به شهر صدرا و شیراز عملیاتی شود تا دغدغه و نگرانی‌های موجود در بخش آب این مناطق به طور اساسی رفع شود. خط دوم تامین آب شیراز از سد درودزن در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی و اعلام شد که تا سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد. این خط هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و برخی مسئولان به مناسبت‌های گوناگون وعده افتتاح آن را می‌دهند. در سفر تیر ماه ۹۸ وزیر نیرو به فارس اعلام شد که این خط در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد. 


بیشتر مناطق در شهر جدید صدرا دچار کم‌آبی هستند 

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس بیان کرد: یکی از معضلات شهر صدرا فاضلاب است و طی جلساتی که با مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد مقرر شد که موضوع فاضلاب صدرا را در ردیف بودجه قرار گیرد و قرار گرفتن چنین موضوعاتی باعث می‌شود که بتوان بودجه‌های مناسب را در تمام بخش‌ها جذب کرد. 


مدیرعامل شرکت عمران: هماهنگی بین دستگاه‌ها در این شهر لازم است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در ادامه این بازدید گفت: تنها چالش ما در صدرا ناهماهنگی دستگاه‌ها است. اگر نمایندگی سیاسی دولت از جمله بخشداری و فرمانداری ویژه در تقسیمات سیاسی در صدرا شکل گیرد، در رشد و توسعه متوازن شهر کمک شایانی خواهد کرد. «خلیل حاجی‌پور» از نمایندگان مجلس، برای پروژه قطار برقی شهر صدرا و اتصال آن به مترو شیراز در بودجه سال ۹۹ درخواست تخصیص ردیف اعتبار کرد. 

در ادامه این بازدید، رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به این‌که به شهر صدرا باید به عنوان ظرفیتی فراتر از یک شهر نگاه کرد گفت: نقش صدرا به عنوان یک شهر شاخص در جنوب کشور می‌تواند فرامنطقه‌ای باشد.

 «محمدابراهیم فروزانی» ادامه داد: شرکت عمران این ظرفیت را دارد که با توجه به اختیارات قانونی خود هرچه سریع‌تر برای مشارکت و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اقدام کند. 
وی به مسیر دسترسی صدرا به شیراز از محور باجگاه اشاره کرد و اضافه کرد: دسترسی این مسیر به مناطق مرکزی شهر شیراز و فرودگاه از خیلی مسیرهای داخل شهر شیراز راحت‌تر است.

 از طرف دیگر، با راه‌اندازی جاده قره‌پیری، سطح دسترس‌پذیری صدرا به شیراز به اندازه‌ای ارتقا می‌یابد که می‌توانیم جذب سرمایه‌گذار را در سطح بالاتری انجام دهیم. فروزانی بر جذب سرمایه‌گذار در این شهر جدید تاکید کرد و گفت: شهر جدید صدرا یک فرصت است، نه تهدید. هیچ جای استان فارس وجود ندارد که به اندازه این شهر برای جذب سرمایه‌گذاری در زمینه زیرساخت‌های شهری، گردشگری و فعالیت‌های دیگر مناسب باشد. 


استقرار پلیس آگاهی و فتا در « صدرا»

در جلسه فرمانده انتظامی فارس و مدیرعامل شرکت عمران صدرا، پیشنهاد استقرار پلیس آگاهی و فتا در این شهر مطرح شد و مورد تاکید طرفین قرار گرفت. سردار «رهام بخش حبیبی» به اتفاق هیأت همراه ضمن بازدید هوایی از شهر صدرا و حضور در شهرداری در جلسه‌ای با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا به گفت‌و‌گو در خصوص مهم‌ترین موضوعات مرتبط با این شهر پرداختند.

فرمانده انتظامی استان فارس ضمن اشاره به ظرفیت‌های گسترده‌ای که شهر صدرا در تأمین سکونت اقشار مختلف اجتماعی بر عهده دارد از صدرا به عنوان یکی از مهم‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای استان یاد کرد و از آمادگی مجموعه تحت امر خود برای تأمین امنیت و هماهنگی با مجموعه مدیریت شهری این شهر خبر داد.

 سردار حبیبی با اشاره به گوناگونی مجموعه‌های مسکونی در شهر صدرا شامل مسکن مهر، مسکن اقشار متوسط و پهنه‌های باغ‌شهری در این شهر بر توجه همزمان به نقاط قوت و ضعف این مجموعه‌ها تاکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های این شهر باید استفاده مطلوب شود. وی با اشاره به عوض شدن بستر جرم و آسیب‌های اجتماعی، از توجه ویژه به فضای مجازی و آمادگی نیروی انتظامی به منظور کمک به کاهش تهدیدها خبر داد. 

«خلیل حاجی‌پور» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا، نیز با قدردانی از توجه و حضور فرماندهی انتظامی استان در شهر جدید صدرا گزارشی از اقدامات شرکت عمران برای تعامل و کمک به مجموعه نیروی انتظامی استان در قالب واگذاری زمین به تعاونی مسکن کارکنان آن نیرو و همچنین واگذاری زمین و ساخت دو مجموعه کلانتری در فاز یک و 2 شهر صدرا برای تأمین امنیت پایدار شهروندان ارائه داد. وی افزود: بدون شک شرایط ویژه جمعیتی شهر صدرا به دلیل بالا بودن آمار رشد جمعیت، مهاجرپذیری و تنوع قومیتی و فرهنگی از استان‌های کشور نیازمند توجه ویژه برای ارتقای شرایط فرهنگی و اجتماعی است و تمامی تلاش‌ها باید بر جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی متمرکز باشد.

پیشنهاد استقرار مجموعه پلیس آگاهی و پلیس فضای مجازی (فتا) در شهر جدید صدرا از مواردی بود که مورد تاکید طرفین قرار گرفت و مقرر شد مجوز و مصوبات لازم توسط فرماندهی انتظامی استان در این خصوص اخذ شود و شرکت عمران هم برای تأمین زمین رایگان و همچنین مشارکت در ساخت فضای فیزیکی مجموعه پلیس آگاهی و فتا در شهر صدرا همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :