• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 68980
+
-

ضرورت آموزش امدادی برای جامعه

خبر
ضرورت آموزش امدادی برای جامعه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل اظهار کرد: ارائه آموزش‌های امدادی و مقابله با سوانح به اقشار مختلف ضروری و پراهمیت است.

به گزارش ایرنا، «فرهاد عبدالعلی‌پور» در کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی با بیان این مطلب گفت: این کار موجب کاهش تلفات در زمان وقوع حوادث می‌شود.وی با اشاره به این‌که این کارگروه در حوزه ماموریت خود توفیقات روزافزون داشته است، ادامه داد: آموزش‌های عمومی برای خودامدادی و آموزش‌های تخصصی برای امدادرسانی به دیگران هستند که جمعیت هلال احمر در این زمینه برنامه‌های خوبی اجرا کرده است.

عبدالعلی‌پور بیان کرد: طرح عملیاتی مناطق پنج‌گانه شهری اردبیل باید آماده‌سازی، تکمیل و مدون و به صورت دقیق اجرا شود. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این کارگروه گفت: باید در مورد آموزش خودامدادی بین اقشار مختلف مردم فرهنگ‌سازی کنیم تا آنها به این مساله ترغیب شوند.

«رامین معبودی» با اشاره به این‌که جمعیت هلال احمر استان اردبیل آماده برگزاری دوره‌های آموزشی به کارکنان ادارات استان است، افزود: تاکنون حدود ۲۰ اداره استان از برگزاری این دوره‌ها استقبال کرده‌اند و ما برای این آموزش‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم. وی اظهار کرد: علاوه بر ادارات، در پادگان‌ها هم به سربازان آموزش داده می‌شود تا از آمادگی لازم برخوردار باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید