• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 68976
+
-

افزایش خرید تضمینی گندم

مدیر نمایندگی غله و خدمات بازرگانی دولتی ایران در اردبیل: اولویت، تامین و ذخیره‌سازی گندم مورد نیاز داخل استان است و مازاد تولید به سایر استان‌ها صادر می‌شود

با مسئول
افزایش خرید تضمینی گندم

مدیر نمایندگی غله و خدمات بازرگانی دولتی ایران در اردبیل از افزایش میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ممنوعیت خروج گندم از استان خبر داد.

«علی نوبخت» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به این‌که نامه‌نگاری برای خرید تضمینی گندم از آذر ماه سال گذشته شروع شده است. اظهار کرد: خرید تضمینی گندم شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی به اتمام رسیده و در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و مشگین‌شهر در حال جریان است. وی با بیان این‌که تاکنون ۱۶۰ هزار تن گندم با نرخ مصوب هر کیلو‌گرم هزار و ۷۰۰ تومان از کشاورزان استان خریداری شده است گفت: با توجه به این‌که هنوز خرید گندم از کشاورزان استان به اتمام نرسیده است، پیش‌بینی می‌شود این میزان افزایش یابد.

این مسئول به کیفیت بالای گندم استان اشاره کرد و افزود: گندم این استان به دلیل داشتن گلوتن و پروتئین بالا از کیفیت مطلوبی در آرد‌دهی برخوردار است که باعث شده بسیاری از استان‌های کشور به منظور ارتقای کیفیت آرد خود خواستار خرید گندم از استان اردبیل باشند. نوبخت تاکید کرد: حداکثر گندم مورد مصرف استان اردبیل ۲۲۰ هزار تن است که اولویت ما تامین و ذخیره‌سازی گندم مورد نیاز داخل استان است و مازاد این میزان به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که در سال ۹۷ حتی یک کیلوگرم گندم هم به داخل استان وارد نکرده‌ایم از خرید ۴۴۳ هزار تن گندم تولید استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: حمل گندم بدون داشتن مجوز حمل به سایر استان‌ها قاچاق محسوب می‌شود و در صورت مشاهده از سوی عوامل انتظامی برخورد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیر نمایندگی غله و خدمات بازرگانی دولتی ایران در اردبیل با بیان این‌که نرخ مصوب خرید تضمینی گندم برای سال جاری 1700 تومان در نظر گرفته شده است اظهار کرد: در زمان خرید گندم در مراکز خرید، گذشته از میزان رطوبت، دو عامل افت غیر‌مفید ۴ درصد و مفید یک درصد برای گندم اندازه‌گیری شده که هرچه این دو عدد کاهش یابد قیمت خرید از نرخ مصوب پایین‌تر خواهد بود. نوبخت بیان کرد: میانگین قیمت خرید تضمینی گندم در استان به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد در حدود هزار و ۷۲۵ تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید