• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68884
+
-

جوانان والیبال چگونه تاریخ نوشتند

پیروزی ایران بر برزیل در بازی نیمه‌نهایی مسابقه‌های قهرمانی جهان، بزرگ‌ترین دستاورد والیبال ایران در رده سنی بالای 19سال بود. با این پیروزی تیم زیر 21ساله‌های ایران به فینال رسید.
ایران این بازی را که جمعه‌شب برگزار شد در 3ست(۲۵-۲۰، ۲۵-۱۴ و ۲۵-۱۷) برد.
بهروز عطایی، سرمربی تیم جوانان ایران پس از صعود تیمش به فینال گفت:« از ابتدا می‌دانستیم که برزیل با تمام قوا به مصاف ما می‌آید، اما ما هم با اطلاعات کافی و آنالیز دقیق از این تیم بازی کردیم. بازیکنان ایران نسبت به برزیلی‌ها آمادگی ذهنی بهتری داشتند و توانستند بر جریان بازی سوار شوند. تیم برتر میدان بودیم و برزیلی‌ها را مجبور کردیم به‌گونه‌ای بازی کنند که ما می‌خواهیم.»
سایت فدراسیون بین‌المللی والیبال در توصیف بازی ایران مقابل برزیل نوشت:« پوریا یلی و امیرحسین اسفندیار هر کدام با کسب ۱۸ و ۱۴ امتیاز برای ایران خوش درخشیدند، اما در تیم برزیل آلمیدا کاردوسو تنها بازیکنی بود که توانست امتیازات خود را دو رقمی کند و ۱۰ امتیاز را برای این تیم کسب کرد. ایران هیچ فرصتی به برزیل نداد که روی کارهای قدرتی در سرویس حتی یک امتیاز را کسب کند، اما در مقابل ۹ امتیاز سرویس را از برزیل گرفت. ایران در فاکتورهای دیگر مانند آبشار و دفاع نیز ۳۰-۳۸ و ۵-۳ از برزیل بهتر بود.»
جیووانی گاویو، سرمربی تیم برزیل هم پذیرفت که ایران شایسته این پیروزی بوده است:« در این بازی نتوانستیم خوب بازی کنیم و فقط در ست اول مسابقه فرصت‌هایی داشتیم که متأسفانه از آنها به خوبی استفاده نکردیم و فقط آنها بودند که از موقعیت‌های خود به خوبی بهره بردند. بازیکنان ایران در این بازی به خوبی وظایف خود را انجام دادند و باید گفت آنها یک تیم بسیار قوی هستند.»
پیش از این بهترین دستاورد والیبال ایران در مسابقه‌های جوانان قهرمانی جهان، مقام سومی سال 2007 بود. البته ایران در والیبال نوجوانان قهرمانی جهان(زیر 19سال) 2بار در سال‌های 2007و 2017قهرمان شده است.
حریف ایران در فینال مسابقه‌های والیبال زیر 21سال قهرمانی جهان، ایتالیا بود. این بازی دیشب در بحرین برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید