• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68707
+
-

شهرک‌هایی برای سالمندان

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس پیشنهاد کرد که شهرک‌هایی به نام فرزانگان برای افراد سالمند در تمام شهرهای استان ایجاد شود. به گزارش ایسنا، «محمود تابنده» بیان کرد: جمعیت ایران در سال ٥٥ حدود ٣٦ میلیون نفر بوده و امروز به بیش از ٨٠ میلیون نفر رسیده است.

وی گفت: آمار بالایی از افراد کمتر از ٤٠ سال در ایران وجود دارد و ٢٠ سال آینده با جامعه سالمند با آمار بالا مواجه خواهیم شد و بنابراین نیاز به ایجاد شهرک‌هایی به نام فرزانگان احساس می‌شود. تابنده افزود: طی ١٦ سال گذشته، بیش از 1300 میلیارد تومان توسط خیرین استان به امور سلامت، درمان و بهداشت اختصاص داده شده است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس عنوان کرد: سال گذشته، علی‌رغم مشکلات مالی، خیرین بیش از ٨٨ میلیارد تومان در زمینه درمان کمک کردند. تابنده با بیان این‌که هم‌اینک ٣٥ پروژه درمانی در استان در دست اجرا قرار دارد عنوان کرد: در طول یکی - دو سال گذشته بخش‌نامه‌هایی وضع شده که مشکلاتی برای خیرین و بیمارستان‌های خیرساز ایجاد کرده و موجب شده است که سرعت عمل برای اقشار کم‌درآمد را با چالش روبه‌رو کند.

وی با بیان این‌که اگر قوانین دست‌وپاگیر رفع نشود، خدمت بهینه‌ای از خیرین صورت نخواهد گرفت اظهار کرد: کار خیر باید ارزان‌قیمت در اختیار مردم قرار گیرد، اما در حال حاضر سیستم درمانی کار سنگینی است و نیاز به حمایت همه‌جانبه دارد.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس همچنین خطاب به مسئولین گفت: بگذارید بیمارستان‌های خیریه به مردم خدمات ارائه کنند و امکانات به‌روز در اختیار آنها بگذارند. تابنده یادآور شد: امروز امکان ورود بسیاری از امکانات پزشکی به کشور وجود ندارد. 
لذا باید با سرمایه‌گذاری بتوانیم نیاز جامعه درمانی را در کشور تولید کنیم و درصدی هم از آن را در اختیار بیماران کم‌بضاعت قرار دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید