• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68660
+
-

هشدار درباره فعالیت مدارس فوتبال غیرمجاز در آبیک

هشدار درباره فعالیت مدارس فوتبال غیرمجاز در آبیک

روابط عمومی هیات فوتبال شهرستان آبیک در اطلاعیه‌ای به خانواده‌ها هشدار داد به‌منظور جلوگیری از تبعات اجتماعی و سلامت فرزندانشان از ثبت‌نام آنان در مدارس غیرمجاز فوتبال خودداری کنند. 

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: برخی مدارس فوتبال در سال‌های اخیر با حرف و حدیث‌های زیاد و نقدهای بسیاری همراه بوده‌اند. این مدارس حاشیه‌دار و غیرمجاز با وجود تمهیدات قانونی از سوی هیات فوتبال استان قزوین، هنوز در شهرهای مختلف دایر هستند و این روزها برای جذب کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فوتبال برنامه‌ریزی می‌کنند. 

در این اطلاعیه تأکید شده که هیات فوتبال شهرستان آبیک در تلاش است با پیگیری موضوع و کمک خواستن از نهادهای مختلف از فعالیت این مدارس و باشگاه‌ها که به ثبت‌نام غیرمجاز در سنین زیر ۱۲ سال اقدام می‌کنند، جلوگیری کند. 

بخش زیادی از برنامه‌ریزی‌های تابستانی برای کودکان و نوجوانان در نهایت به باشگاه‌های ورزشی ختم می‌شود و بین ورزش‌ها طبیعتا پرطرفدارترین آنها برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان فوتبال است. به همین دلیل مدارس فوتبال معمولاً پرجمعیت‌ترین مراکز ورزشی در تابستان به شمار می‌روند. 

طبق این اطلاعیه، نخستین موضوعی که باید هنگام ثبت‌نام کودکان و نوجوانان در مدارس فوتبال مورد توجه قرار بگیرد مجوزدار بودن است. هیات فوتبال از خانواده‌ها تقاضا دارد به عنوان نخستین حلقه نظارتی به این موضوع توجه داشته باشند و به علت شعارهای برخی مدارس فوتبال یا عناوین و نام‌هایی که برای تبلیغ استفاده می‌کنند، فرزندشان را در این مراکز غیرقانونی نام‌نویسی نکنند تا دچار مشکلات حقوقی و غیره نشوند. 

بنابر مطالب درج‌شده در این اطلاعیه، در شهرستان آبیک 4 مدرسه فوتبال دارای مجوز زیر نظر هیات فوتبال و یک کانون فرهنگی زیر نظر آموزش و پرورش وجود دارد، اما تعدادی مدرسه فوتبال غیرمجاز (یا باشگاه غیرمجاز) اقدام به نام‌نویسی می‌کنند که متأسفانه در آینده پیامدهای نگران‌کننده‌ای به دنبال خواهد داشت. 

در این اطلاعیه به خانواده‌ها هشدار داده می‌شود که این مدارس و باشگاه‌ها به دلیل غیرقانونی بودن و مجوز نداشتن نمی‌توانند از خدمات حمایتی، مسابقات مختلف داخلی یا استانی و همچنین خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند. حتی اگر بیمه داشته باشند به هیات پزشکی ورزشی استان معرفی نمی‌شوند و نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای و پزشکی استفاده کنند. 

چنانچه هنگام نام‌نویسی و در طول دوره آموزش در مدارس فوتبال مجاز مشکلی اتفاق بیفتد، والدین می‌توانند موضوع را از طریق قانونی پیگیری کنند، اما تخلف در مدارس غیرمجاز فوتبال از طریق هیات فوتبال قابل پیگیری نیست. 

خانواده‌ها توجه کنند که فوتبال امروز یک دانش پیچیده و یک فرهنگ است. نمی‌توان به هر کسی که مدتی فوتبال بازی کرده است به عنوان مربی و استعدادیاب اعتماد کرد. این افراد هم استعداد کودکان را می‌کشند و هم ممکن است به دلیل شیوه‌های نامناسب تمرین، روی فیزیک و قد کودکان آثار منفی بگذارند. 

هیات فوتبال ضابط قضایی نیست که قدرت برخورد و تعطیل کردن این مدارس یا افراد را داشته باشد، اما موضوع از طریق اداره ورزش و جوانان و همچنین برخی نهادها در حال پیگیری است. همچنین کمیته جوانان در تلاش است با معرفی باشگاه‌ها و مدارس فوتبال مجاز و غیرمجاز در شهرستان به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی کند. 

در اطلاعیه آمده است که داشتن مجوز، نشانه نبود وجود مشکلات و تخصص کافی مربیان نیست بلکه نشان‌دهنده همکاری مدارس با هیات فوتبال برای نظارت بر روند کار این مدارس و سازماندهی آنهاست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید